کد خبر: ۴۷۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۲۷

بیستمین روز گذشت/ افزایش شمار شهدا به 884 تن

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در بیستمین روز جنگ از شهادت 19 فلسطینی و زخمی شدن حدود 100 تن طی حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه در ساعات اولیه صبح امروز (شنبه) خبر داد و اعلام کرد که آمار شهدا از آغاز تجاوزهای وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به 884 تن رسیده است.

به گزارش ایسنا، اشرف قدره، سخنگوی وزارت بهداشت در نوار غزه در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی عنوان داشت: آمار شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه از هفتم ماه جاری میلادی به 884 تن رسیده است و در پی این حملات 5840 تن دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در آخرین حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه یک خانه در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه هدف قرار گرفت که در براثر آن هشت فلسطینی شهید شدند که هفت تن از آن‌ها از خانواده النجار بودند. علاوه بر آن‌ها 40 تن دیگر نیز زخمی شدند.

در حملات جنگنده‌ها و توپخانه رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه همچنین پنج فلسطینی شهید و 10 تن دیگر زخمی شدند.

یک ساعت پیش از حملات اخیر، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی خانه‌ای را در مرکز شهر غزه هدف قرار داده که بر اثر آن دو فلسطینی شهید و 15 تن دیگر زخمی شدند.

بامداد امروز نیز چهار فلسطینی از جمله یک نیروی امداد رسان به شهادت رسیدند.

در همین حال یوسف ابو الریش، معاون وزیر بهداشت فلسطین اعلام کرد که حملات توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی در نزدیکی بیمارستان بیت حانون یک آمبولانس را که مجروحان را منتقل می‌کرد هدف قرار داد که بر اثر آن حامد البرعی، یک نیروی امدادرسان شهید و دو نیروی امدادرسان دیگر زخمی شدند.

همچنین هفت جسد از منطقه شجاعیه بیرون کشیده شد که در میان این افراد جسد یک کودک نیز بود که براثر اصابت گلوله تک تیرانداز اسرائیلی به سرش به شهادت رسیده بود.

منابع فلسطینی اعلام کردند که در حملات رژیم صهیونیستی به شهر غزه دو جوان 20 ساله و در حملاتی به شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه سه جوان دیگر شهید شدند.

منابع پزشکی در خان یونس اعلام کردند که در حملات رژیم صهیونیستی که بیشتر منازل مسکونی و تجمع‌های جوانان را هدف قرار داد هفت تن از جمله یک فرد مسن به شهادت رسیدند.

در همین حال در حمله رژیم صهیونیستی به خانه صلاح ابوحسنین ملقب به ابواحمد مسئول اعلام اخبار جنگ در جنبش جهاد اسلامی هدف قرار گرفته و به شهادت رسید در حالیکه سه تن از کودکانش نیز در این حمله شهید شدند.

این حملات در حالی صورت می‌گیرد که ارتش رژیم صهیونیستی تهدید کرده است دامنه عملیات نظامی خود را به صورت ملموسی در هفته جاری تشدید خواهد کرد.

در نتیجه حملات پی در پی رژیم صهیونیستی از هشت ژوئیه جاری بیش از 140 هزار فلسطینی از خانه‌هایشان آواره شده و بسیاری از آن‌ها به ساختمان‌هایی پناه برده‌اند که توسط آژانس امدادرسانی و کار آوارگان فلسطینی (آنروا) اداره می‌شود.

وزارت مسکن فلسطین نیز اعلام کرده است که 20 هزار خانه یا به صورت جزئی یا کلی تخریب شده است.