کد خبر: ۴۷۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۰

یک چهارم نقدینگی کشور در اختیار 600نفر است

عضوستادمبارزه با مفاسد اقتصادی کشور گفت: هم اکنون یک چهارم نقدینگی کل کشور در اختیار حدود 600نفر است که این رقم حدود 100هزار میلیارد تومان است.
 

ˈعزت اله یوسفیان ملا ˈ روز شنبه به خبرنگار ایرنا افزود: کل نقدینگی کشور در حال حاضر حدود 400هزار میلیارد تومان است که حدود 100هزار میلیارد تومان آن متاسفانه در قالب تسهیلات به عنوان های مختلف در اختیار 600نفر قرار داده شده است.

وی به یک مورد به عنوان مصداقی از دراختیار گرفتن تسهیلات کلان از بانک های دولتی اشاره کرد وادامه داد: تسهیلات هشت هزار میلیارد تومانی از سوی یک شرکت خودرویی که غیردولتی است و به صورت سهامی اداره می شود، مدیران عامل و هیأت مدیره آن افراد صاحب نفوذ و سهام دار دربانک های خصوصی کشور هستند و پول را درآن بانک گذاشتند و سود حاصله رابین خودشان تقسیم می کنند و ضرر آن را به حساب شرکت قرار می دهند.

یوسفیان ملا که نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی نیز هست، تصریح کرد: خاکی بودن و دزد نبودن هنر نیست بلکه اگر فردی مدیر باشد و خیانتکار نباشد هنر است.

عضو ستادمبارزه با مفاسداقتصادی کشور ادامه داد: در جلسات متعدد ستاد، بدهکاران کلان را به ستاد دعوت و راهکارهای پرداخت بدهی های آنان به بانک را بررسی تا سرمایه های ملی دوباره به چرخه نقدینگی کشور برگشت داده شود.

یوسفیان ملا، به دیدار اخیر با رهبر معظم انقلاب وارائه گزارش اجمالی از عملکرد ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری ضمن گوش دادن به مسائل اقتصادی ووجود رانت های فراوان درسیستم بانکی کشورفرمودند، چراباید شما همیشه اینگونه مسائل را مطرح کنید و چرا دوستان شما چیزی نمی گویند.!؟

وی اذعان کرد: بعداز گذشت 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز برای گفتن حقیقت با هم تعارف داریم و اگر تعارفات راکنار بگذاریم بسیاری از مشکلات برطرف خواهدشد.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور یادآورشد: اگر بتوانیم حقایق رابه مردم بگوییم به یقین آقازاده هایی که در همه مسائل اقتصادی نفوذ پیدا کردند دیگر به خود اجازه نخواهند داد که بیت المال مردم را دردست داشته باشند.