کد خبر: ۴۷۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۲

خطاب به عبدالله و اشرف غنی/رهبر طالبان: حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان یعنی جنگ

ملا عمر، رهبر طالبان افغانستان با اشاره به معاهده امنیتی دو جانبه با آمریکا هشدار داد که باقی ماندن هزاران نیروی آمریکایی در افغانستان پس از سال جاری میلادی به معنای درگیری‌ و جنگ بیشتر است.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ملا عمر، رهبر طالبان افغانستان از عبدالله عبدالله و اشرف غنی، نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست تا این معاهده امنیتی را امضا نکنند.

وی در پیام خود پیش از عید فطر گفت: گمان می‌کنیم زمانی که تمام مهاجمان خارجی از افغانستان خارج شوند کشور مقدس اسلامی و رژیم مستقل پیروز خواهد شد. حضور شمار محدودی از نیروها تحت هر عنوانی که باشد به معنای ادامه اشغال و جنگ است.

رهبر طالبان افغانستان بار دیگر حمایت خود را از حمله به مقام‌های دولتی و سربازانی که تحت حمایت آمریکا افغانستان را اشغال کرده‌اند، اعلام کرد با این حال وی گفت که نیروهایش باید از افزایش تلفات غیرنظامیان جلوگیری کرده و با آن‌ها دوست باشند تا بتوانند قلب و روح آن‌ها را تسخیر کنند.

ملا عمر در سخنانش به روند صلح که تا زمان انتخاب رئیس جمهوری جدید متوقف شده، اشاره‌ای نکرد.

وی همچنین حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه را که موجب مرگ صدها فلسطینی شده است محکوم کرد.

هزاران تن از معترضان افغان روز جمعه به خیابان‌های کابل آمدند تا همبستگی خود را با مردم فلسطین نشان دهند. آن‌ها شعارهایی علیه آمریکا، سازمان ملل و اسرائیل سر دادند و گفتند که باید جهان برای حفظ زنان، مردان و کودکان بی‌گناه غزه تلاش بیشتریانجام دهد.