کد خبر: ۴۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۹۸

نظر وزیر در مورد پرداخت وام ازدواج از محل وقف

اردیبهشت ماه سال گذشته باقر پیشنمازی - معاون فرهنگی و امور تربیتی وقت وزارت ورزش و جوانان – از ارایه پیشنهاد تشکیل حساب سپرده ازدواج جوانان به بانک مرکزی و پرداخت وام ازدواج از محل وقف خبر داده بود، اما با توجه به تب و تاب انتخابات، این پبشنهاد مسکوت ماند. حال پس از گذشت یک سال وزیر ورزش و جوانان با اظهار بی اطلاعی از طرح دولت قبل در زمینه پرداخت وام ازدواج از محل وقف، گفت: نمی‌دانم که آیا این کار شدنی است و یا خیرو نیاز به بررسی دارد.

دکتر محمود گودرزی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تایید حل مشکل وام ازدواج جوانان ازطریق حساب‌های سپرده‌گزاری، افزود: تا کنون یکی دو جلسه با مسئولان پرداخت وام ازدواج در این زمینه برگزار کرده‌ایم و دولت نیز نظر مساعدی در حوزه سرمایه‌گذاری برای پرداخت این وام دارد.

به گزارش ایسنا، پیشنهاد تشکیل حساب سپرده ازدواج جوانان به این صورت بود که سود حاصل از این سپرده گذاری وقف امور حمایتی ازدواج جوانان شود و به عبارت دیگر خانواده‌هایی که فرزند در آستانه ازدواج دارند، مردم عادی، خیرین و حتی موسساتی که برای حفظ حساب‌های مالی خودشان نیازمند سپرده گذاری هستند بتوانند با قرار دادن وجوه خود در این حساب‌ درامر اخروی شرکت کنند.