کد خبر: ۴۷۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۵

سرقت مسلحانه طلاجات از دوست همسر

دو مرد که با ورود به خانه‌اي دست به سرقت مسلحانه طلا و جواهرات زده بودند، توسط کارآگاهان دستگير شدند.

به گزارش خبرنگار ما وقوع سرقت مسلحانه از خانه‌اي روز 26خرداد از طريق مرکز فوريت‌هاي پليسي 110 به کلانتري يوسف‌آباد اعلام شد. زن شاکي بعد از حضور ماموران در محل سرقت گفت: «وقتي همراه يکي از دوستانم بيرون از خانه بودم دو سارق مسلح با اسلحه و قمه وارد منزل شدند و با تهديد کردن مادرم و پرستارش تمامي طلا و جواهرات و ديگر اموال باارزش و گرانقيمت را سرقت کردند.»

اين پرونده براي رسيدگي در اختيار اداره مبارزه با سرقت مسلحانه پليس آگاهي تهران قرار گرفت و کارآگاهان از مادر شاکي و پرستار او تحقيق کردند و مطمئن شدند سرقت توسط افرادي آشنا صورت گرفته که از وجود اموال باارزش داخل منزل مطمئن بودند. مادر شاکي در اظهاراتش گفت: «پس از آنکه دخترم به همراه يکي از دوستانش از خانه خارج شد، زنگ منزل به صدا درآمد. پرستار در را باز کرد و گفت فردي که زنگ خانه را زده، اسم و فاميلي دخترم را  پشت آيفون گفته و مدعي شده از بستگان است. در حالي‌که منتظر ورود يکي از آشنايان خانوادگي بودم، ناگهان دو مرد نقابدار که يکي از آنها اسلحه کمري و ديگر قمه در دست داشت وارد خانه شدند و به سرعت دست و پاي هر دو ما را بستند. آنها مدعي شدند دخترم را گروگان گرفته‌اند و اگر سر و صدا کنيم و از همسايگان کمک بخواهيم آنها دخترم را خواهند کشت. دو سارق سپس به محل نگهداري طلا و جواهرات رفتند و زيورآلات دخترم را به ارزش تقريبي 50ميليون‌تومان سرقت کردند. »

کارآگاهان در ادامه رسيدگي به پرونده به بررسي فرضيه همدستي پرستار با سارقان پرداختند و با انجام تحقيقات پليسي اطمينان پيدا کردند اين فرد هيچ نقش و مشارکتي در سرقت ندارد. در ادامه و با توجه به اطلاعات دقيق سارقان مسلح از مشخصات شاکي و همچنين ميزان، نوع طلاجات و محل نگهداري آنها به اين نتيجه رسيدند که یکی از دوستان شاکي اين اطلاعات را در اختيار سارقان قرار داده است. کارآگاهان در ادامه تحقيقات به رفت و آمدهاي يکي از دوستان شاکي مشکوک شدند.

اين فرد روز سرقت، به بهانه خريد همراه شاکي بيرون رفته و سارقان چند دقيقه پس از خروج آنها اقدام به سرقت کرده بودند. پس از شناسايي اين زن جوان، تحقيقات درخصوص سوابق احتمالي وي و همچنين اعضاي خانواده‌اش در دستور کار قرارگرفت و کارآگاهان اطلاع پيدا کردند همسر اين زن يکي از مجرمان سابقه‌دار در زمينه ارتکاب جرايم مختلف به نام امير (35ساله) است. به اين ترتيب امير به‌عنوان مظنون پرونده شناسايي شد و ماموران با سلسله اقدامات پليسي و تخصصي اطمينان پيدا کردند او در اين دزدي دست دارد به همين دليل دستگيري وي در دستور کار قرار گرفت و در حالي‌که وي همراه همسرش به رستوران غذاهاي ايتاليايي رفته بود، او را دستگير و به اداره يکم پليس آگاهي منتقل کردند.

امير پس از بازداشت به مشارکت در سرقت مسلحانه اعتراف و يکي از دوستان خود به نام سهيل (30ساله) را که چند سال پيش در جريان سفر تفريحي به شمال کشور با او آشنا شده بود به‌عنوان همدست خود معرفي کرد. «امير» در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: «شاکي يکي از دوستان همسرم است. از صحبت‌هاي همسرم درباره اين دختر و وضعيت مالي خانواده‌اش اطلاع پيدا کردم آنها وضعيت اقتصادي بسيار خوبي دارند. با اطمينان از اين موضوع که شاکي مقدار زيادي طلا و جواهرات در اختيار دارد، تصميم به سرقت گرفتم. موضوع را با سهيل مطرح کردم تا اينکه مطلع شدم همسرم قصد دارد همراه شاکي به خريد برود. پس از رساندن همسرم به در خانه شاکي، سهيل نيز به آنجا آمد و منتظر مانديم تا آنها از خانه خارج شوند. حدودا ساعت17 بود که آنها بيرون رفتند ما نيز دقايقي بعد با اطمينان از اين موضوع که مردي در خانه نيست تحت عنوان دوستان خانوادگي، زنگ واحد مسکوني شاکي در طبقه چهارم مجتمع را زديم و پس از ورود به خانه و بستن دست و پای مادر شاکي و پرستارش، با تهديد به کشتن دختر جوان اقدام به سرقت کرديم.»

 کارآگاهان در گام بعدي محل سکونت سهيل را در شمال کشور شناسايي کردند و با اخذ نيابت قضايي به آنجا رفتند و توانستند متهم را به دام بيندازند. مقداري از اموال مسروقه در بازرسي از منزل سهيل کشف شد.

سرهنگ آريا حاجي‌زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ، با تاييد اين خبر گفت: «با توجه به اعترافات صريح هر دو متهم به سرقت مسلحانه قرار قانوني توسط مقام قضايي صادر شد و تحقيقات براي شناسايي اسلحه کمري و ديگر جرايم ارتکابي در دستور کار اداره يکم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفته است.»
منبع: روزنامه شرق