کد خبر: ۴۷۹۴۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۸

نامه ۵۰۰ نفر از اعضای کتابخانه ملی به روحانی

بیش از 500 نفر از اعضای کتابخانه ملی ایران طی نامه‌‌ای خطاب به رئیس جمهور دولت یازدهم خواستار عدم خاموشی چراغ روشن شب‌های کتابخانه ملی ایران به خاطر کمبود منابع مالی شدند.
بیش از 500 نفر از اعضای کتابخانه ملی ایران طی نامه‌‌ای خطاب به رئیس جمهور دولت یازدهم خواستار عدم خاموشی چراغ روشن شب‌های کتابخانه ملی ایران به خاطر کمبود منابع مالی شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، از ابتدای ماه مبارک رمضان شیفت دوم شب کتابخانه ملی ایران که در زمان اسحاق صلاحی، رئیس سابق کتابخانه ملی ایران راه‌اندازی شده بود، بنا به تصمیمات سیدرضا صالحی امیری رئیس جدید این کتابخانه تعطیل شد که این مهم باعث ناراحتی و گله‌مندی بسیاری از اعضای شیفت شب این کتابخانه شد.

به همین منظور بیش از 500 نفر از اعضای کتابخانه ملی ایران برای احیای دوباره شیفت دوم شب کتابخانه ملی ایران نامه‌ای خطاب به حسن روحانی رئیس جمهور دولت یازدهم نوشته و از وی درخواست داشته تا نگذارد چراغ روشن شب‌های کتابخانه ملی به خاطر کم بودن منابع مالی خاموش شود که در ذیل متن نامه را می‌خوانید:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر حسن روحانی

رئیس محترم جمهور

با سلام و احترام

به نیکی می‌دانیم در میان تمامی اتفاقات ریز و درشت داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی و در روزگار سخت دولت تدبیر و امید، انتظار زیادی از ریاست محترم جمهور است که به مشکلات یک کتابخانه بپردازد. اما به راستی مشکلات کتابخانه ملی ایران، به عنوان یکی از نمادهای برجسته علم دوستی و فرهنگ پروری ایرانیان چنان بااهمیت است که می‌توان از رئیس محترم جمهور برای رفع آن یاری خواست.

هرگز باور نداشتیم که اشاره تلویحی جناب آقای صالحی امیری رئیس محترم کتابخانه ملی ایران به تعطیلی شیفت شب کتابخانه به دلیل به صرفه نبودن آن، رنگ تحقق پذیرد. اما متأسفانه از ابتدای ماه مبارک رمضان، شیفت شب کتابخانه ملی تعطیل گشته و این امر موجی از ناامیدی و نارضایتی را در میان اعضای کتابخانه برانگیخته است.

جناب آقای رئیس جمهور مگر دولت تدبیر و امید بنایش بر امیدبخشی به اهل علم و فرهنگ نبود؟ چرا مهری که دولت مهرورزی نصیب‌مان ساخت در دولت تدبیر و امید از ما ستانده می‌شود؟ دولتی که دوستش می‌داریم و امیدهای بسیار بر آن بسته‌ایم.

تعطیلی شیفت شب یکی از معدود کتابخانه‌های ملی در جهان که خدمت شبانه‌روزی ارائه می‌کند، اتفاق کوچکی نیست که بتوان از کنار آن به سادگی گذشت. می توان با اختصاص بودجه بسیار ناچیز تداوم ارائه خدمات شبانه‌روزی کتابخانه ملی را به طالبان و شیفتگان علم و پژوهش هدیه کرد. حتی اگر تنها یک نفر از آن بهره‌مند شود!!

جناب آقای رئیس جمهور نگذارید چراغ روشن شب‌های کتابخانه ملی ایران به خاطر کم بودن منابع مالی خاموش شود.

بعد از خداوند متعال ما چشم امیدمان به شماست.

جمعی از اعضای کتابخانه ملی ایران

تیر ماه 1393