کد خبر: ۴۷۹۵۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۳

سوالات مجلس از دولت از مرز 800 گذشت

 معاون امور مجلس رییس جمهوری با اعلام این که اصلاحیه قانون مدیریت خدمات کشور در مهلت قانونی تقدیم مجلس خواهد شد، گفت: تعداد سوالات نمایندگان مجلس از وزرای دولت یازدهم از زمان آغاز به کار دولت تاکنون از مرز 800 سوال گذشته است.

حجت الاسلام و المسلمین «مجید انصاری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به این سوال که آیا قانون مدیریت خدمات کشوری که قرار بود تا مهر ماه به صورت آزمایشی برگزار شود، تمدید می شود یا دولت لایحه جدیدی تقدیم مجلس می کند؟ افزود: اصلاحیه قانون در کمیسیون مربوطه دولت در حال انجام است و معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری از مدت ها قبل با کار کارشناسی وسیعی در این حوزه، قانون را آماده کرد و اصلاحات لازم را در آن انجام داد.

وی ادامه داد: این لایحه اکنون در کمیسیون مربوطه دولت مشغول بررسی و نهایی شدن است و به زودی در دولت مطرح می شود و در مهلت قانونی، آن را تقدیم مجلس خواهیم کرد.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا در مورد تلاش مجلس برای بررسی طرحی که با تصویب آن سنوات کارکنان دولت از 30 سال به 35 سال افزایش می یابد، گفت: این مسایل همه در قالب اصلاحات قانون نظام اداری وجود دارد و هر اقدامی در این زمینه بخواهیم انجام بدهیم، باید در این قالب انجام دهیم؛ بنابر این درخواستمان از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این بود که در ارتباط با قانون جامع خدمات اداری هماهنگ حرکت کنیم و درخواست کردیم یک مقدار با صبر کار پیش برود که دولت لایحه خود را تقدیم کند.

انصاری در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایرنا مبنی بر این که آیا حجم سوالات از وزیران در مجلس کم شده است؟، گفت: تعداد سوالات تقدیمی زیاد است و از ابتدای کار دولت یازدهم تاکنون از مرز 800 سوال گذشته است ولی تلاش همکاران ما در معاونت امور مجلس ریاست جمهوری و دیگر معاونت پارلمانی دستگاه ها و کمیسیون های ذیربط مجلس این است که سعی کنیم با حضور وزرا در کمیسیون ها و ارایه پاسخ های مناسب، از حجم سوالات کاسته شود و وقت جلسات علنی مجلس شورای اسلامی کمتر گرفته شود.