کد خبر: ۴۷۹۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۰

دفاع مجدد معاون قالیباف از تفکیک جنسیتی در شهرداری: هیچ مدیر آقایی نمی تواند منشی زن داشته باشد

 فارس نوشت:

معاون قالیباف گفت: موضوعی که وزارت کشور سه سال پیش آن را تصویب کرد، این است که هیچ مدیر آقایی نمی تواند منشی زن داشته باشد و بالعکس نیز هیچ مدیر خانمی نمی تواند منشی آقا داشته باشد.

حجت الاسلام امرودی با بیان اینکه فضای شهر تهران نسبت به دوسال گذشته متفاوت تر شده است، گفت: در خصوص مساله عفاف و حجاب در برخی موارد مجلس ظرفیت پرداختن به این موضوع را دارد و موضوعی که وزارت کشور سه سال پیش آن را تصویب کرد، این است که هیچ مدیر آقایی نمی تواند منشی زن داشته باشد و بالعکس نیز هیچ مدیر خانمی نمی تواند منشی آقا داشته باشد. شهرداری تهران این موضوع را خیلی قبل تر مصوب کرده بود و این بار دوباره بر این مساله تاکید کرده است. این موضوع اصلا به این معنا نیست که می خواهیم تفکیک جنسیتی داشته باشیم .

امرودی با بیان اینکه شهرداری شهربانوها را به عنوان فضایی مختص بانوان احداث کرده است، گفت: در شهربانوها علاوه بر فضای بزرگی که به بانوان اختصاص داده شده فضاهایی برای استخر ،مراکز مشاوره ، مهدکودک و مکانی برای دوچرخه سواری وجود دارد و وقتی خانمی وارد شهربانو می شود می تواند فرزندش را به مهدکودک مجموعه بسپارد و خود از فضاهای تفریحی بهره مند شود .

او با بیان اینکه سه نگاه نسبت به زن وجود دارد، ادامه داد: هرکاری انجام می دهیم نباید به نقش مادری زن ضربه بخورد دوم اینکه بیش از 50 درصد جمعیت را زنان تشکیل می دهند و معتقدیم که عدالت راجع به بانوان رعایت نشده و شهرداری خواسته این موضوع را رعایت کند .

امرودی در ادامه گفت: به عنوان مورد سوم می توان گفت که نقش زنها در هدایت جامعه بسیار شاخص است و در این بین می توان به حضور زنان در خانه های تسنیم اشاره کرد و در کل ما پذیرفته ایم حجاب زنان باید ویترین جمهوری اسلامی باشد .