کد خبر: ۴۸۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۴

روسیه: تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه مسکو مانع همکاری‌های امنیتی بین‌المللی است

روسیه به شدت از اتحادیه اروپا به خاطر اعمال تحریم‌های جدید که باعث تاخیر و تعویق در همکاری‌های امنیتی بین‌المللی و منطقه‌ای دو جانبه می‌شود، انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری شینهوا، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: لیست تحریم‌های جدید یک شاخص مستقیم محسوب می‌شود مبنی بر اینکه کشورهای عضو اتحادیه اروپا فاز جدیدی را از انجام اقدامات علیه روسیه اتخاذ کرده‌اند و این اقدام باعث می‌شود تا همکاری‌های امنیتی بین المللی و منطقه‌ای به تعویق بیفتد.

در ادامه این بیانیه آمده است: تحریم‌های جدید باعث می‌شود تا امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی به خطر بیفتد که این خطرات باعث گسترش تسلیحات کشتارجمعی، تروریسم، ارتکاب جرائم سازمان یافته و سایر تهدیدها و چالش‌ها است.

اتحادیه اروپا روز جمعه موافقت کرد تا 15 شخص و 18 کارخانه از روسیه را به خاطر دخالت مسکو در امور داخلی اوکراین و افزایش بحران در این کشور به فهرست تحریم‌های خود اضافه کند.

در میان این اشخاص می‌توان به الکساندر برت نیکوف، رئیس سرویس اطلاعات فدرال روسیه و میخائیل فرادکوف، رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه اشاره کرد.

مسکو اعلام کرده که بروکسل باید مسئولیت تمامی اوضاع وخیم در صحنه بین المللی نظیر افزایش اقدامات شبه نظامی گرایانه در افغانستان و بحران‌ها در خاورمیانه و شمال آفریقا را برعهده بگیرد. چرا که تحریم‌های جدید علیه روسیه باعث وخامت اوضاع در این مناطق می‌شود.

در ادامه این بیانیه همچنین آمده است: اتحادیه اروپا کاملا با این کار موجب رضایت واشنگتن شده است.

تحریم‌هایی که تاکنون اتحادیه اروپا از مارس 2014 علیه روسیه اعمال کرده شامل 87 شخص حقیقی و 20 شخصیت حقوقی شامل کارخانجات روسیه می‌شود.