کد خبر: ۴۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۹۲

۵ دلیل برای «تهدید نبودن» ایران هسته‌ای

یک پایگاه خبری خارجی طی تحلیلی خاطر نشان ساخت که ایران نه تنها رفتار غیر معقول نداشته بلکه در مواجهه با سیل فشارهای بیرونی نیز خویشتنداری از خود نشان داده است.
یک پایگاه خبری خارجی طی تحلیلی خاطر نشان ساخت که ایران نه تنها رفتار غیر معقول نداشته بلکه در مواجهه با سیل فشارهای بیرونی نیز خویشتنداری از خود نشان داده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه خبری «کرتو نیوز» طی مطلبی در زمینه «دلایل ادعاهای توخالی غرب در زمینه تهدید قلمداد کردن ایران» با ذکر 5 دلیل می‌نویسد: هر از چند گاه اخباری مبنی بر تهدید بودن ایران به گوش می‌رسد اما باید گفت که  ایران حتی با دارا بودن سلاح هسته‌ای باز هم از یک دشمن بهتر است.

*ایران رفتار غیر معقول نداشته است

ابتدا باید گفت که ایران تاکنون رفتار غیر معقول از خود نشان نداده است. اگر به تاریخ و رفتار ایران نگاه کنیم شواهد کمی از خصمانه بودن ایران خواهیم یافت.

بر اساس این گزارش، جنگ عراق علیه ایران شاهد این ماجراست که «صدام حسین» ، رییس جمهور وقت عراق قصد داشت از ناآرامی های موجود در این کشور و بعد از انقلاب سوء استفاده کند.

در حقیقت ایران تاکنون هرگز عملیات نظامی علیه هیچ کشوری نداشته است.

*ایران و ماجرای بمباران اسرائیل

این پایگاه خبری در ادامه و درباره ایده بمباران کردن اسرائیل از سوی ایران معتقد است که ایران هیچگاه حملات پیشدستانه انجام نداده است .

*ایران مخالف تمامی یهودیان نیست

همچنین ایران مخالف تمامی یهودیان نیست بلکه ایده‌های ضد صهیونیستی دارد. باید به این واقعیت اشاره کرد که یهودیان ایرانی هزاران سال است که در این کشور زندگی مسالمت آمیزی دارند.

جامعه یهودیان این کشور از سوی نظام ایران به رسمیت شناخته شده‌اند و در تهران 11 کنیسه ، چند مدرسه ویژه یهودیان، رستوران های ویژه و حتی روزنامه عبری، بیمارستان و کتابخانه ویژه وجود دارند.

یهودیان ایران حتی در مجلس این کشور نیز جایگاه و کرسی دارند.

*ایران غالبا کشوری تعامل‌گر است

در ادامه این مطلب آمده است: با این‌که ایران از لحاظ اعمال تحریم‌ها تحت فشار بوده و تهدیدهایی نیز در زمینه بستن مسیر کشتیرانی کرده است اما تاکنون چنین تهدیدی را به اجرا نگذاشته است.

*ایران مجهز به بمب هسته‌ای متوازن کننده منطقه است

پایگاه خبری یاد شده سپس به مسئله هسته‌ای پرداخته و می‌نویسد: غنی سازی اورانیوم از سوی ایران نیز بر اساس معیارهای جهانی است و این مسئله رل آژانس بین‌المللی هسته‌ای نیز تایید کرده است که در مقابل آمریکا 2.8 میلیارد از دارایی‌های ایران را آزاد کرده است. آیا این اقدام واشنگتن عادلانه است؟ آمریکایی که تنها کشور جهان بوده است که  از سلاح هسته‌ای علیه غیر نظامیان استفاده کرده است.

در بخش دیگر این گزارش آمده است: همانطور که «کنث والتز»، نظریه پرداز معروف آمریکایی اخیرا طی مقاله‌ای عنوان کرد بمب هسته‌ای ایران به ثبات منطقه کمک خواهد کرد.

این تحلیلگر آمریکایی در توجیه مطلب خود گفته است: در حالی‌که اسرائیل از سال‌ها قبل دارای زراد خانه‌های هسته‌ای بوده است، اقدام ایران در کسب بمب اتمی تنها متوازن کننده منطقه و شبیه ماجرای هند و پاکستان خواهد بود.

در بخش پایانی این گزارش و در نتیجه‌گیری آمده است: اگر خواهان تعامل با ایران هستیم، متوجه می‌شویم که آن‌ها واقعا تهدیدی نیستند و برای منطقه خطرناک نمی‌باشند.

اگر ما به جای کنترل آن‌ها سعی در تعامل داشته باشیم آنگاه خواهیم توانست به خاورمیانه به عنوان مکان ثبات نگاه کرده و به ناآرامی‌های آن پایان دهیم.