کد خبر: ۴۸۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۳۶

القاعده فیلم عامل انتحاری آمریکایی در سوریه را منتشر کرد

شاخه القاعده در سوریه فیلمی را از یک عامل انتحاری آمریکایی منتشر کرده که خودش را در یک پاسگاه ارتش در شمال غرب سوریه منفجر کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، گمان می‌رود که منیر محمد ابوصالحه مشهور به "ابوحریره الامریکی" در جنگ داخلی سه ساله سوریه نخستین آمریکایی است که حمله انتحاری در این کشور انجام داده است.

ابو حریره در این فیلم 17 دقیقه‌ای که روز جمعه توسط جبهه النصره در یوتیوب منتشر شد، گفت: می‌خواهم تا در جهان پس از مرگ به آرامش برسم. قبل من هرگز این دنیا در صلح نبوده است. امیدوارم که در بهشت قلبم آرام گرفته و به صلح برسد! من بدون پول خرید یک تفنگ یا باروت به سوریه آمدم. خداوند به من یک تفنگ و باروت و چیزهای دیگر داد!

این تروریست آمریکایی 25 مه سال جاری میلادی در یک پاسگاه نظامی در استان ادلب سوریه خود را در خودرویی منفجر کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا تایید کرد که این شهروند آمریکایی که در سال 2013 میلادی به سوریه سفر کرده و اهل فلوریدا بوده، این حمله انتحاری را انجام داده است.

تعداد مبارزان خارجی که در سه سال گذشته به سوریه رفته‌اند بین 9000 تا 11 هزار تن برآورد شده‌اند.

این فیلم ابوحریره را در کنار سه عامل انتحاری دیگر نشان می‌دهد که در کنار پرچم سیاه جبهه النصره نشسته‌اند و هریک درباره ماموریت‌های خود صحبت می‌کنند.

در این فیلم آمده است که ابوحریره به یک مقر فرماندهی ارتش حمله کرده و یک فرد دیگر اهل مالدیو نیز در میان این چهار عامل انتحاری بوده است.