کد خبر: ۴۸۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۳۱

وزارت ارشاد: معافیت مالیاتی خبرنگاران قانون است و باید اجرایی شود

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت ارشاد با بیان اینکه معافیت مالیاتی خبرنگاران قانون است، گفت: هیچ خلائی در این زمینه وجود ندارد و امیدواریم با پیگیری‌های خود خبرنگاران و نیز معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد، این قانون اجرایی شود.

لادن حیدری مدیرکل دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به این سوال مهر که با توجه به تصریح قانون مصوب سال 1380 مجلس شورای اسلامی به معاف بودن فعالیت‌های مطبوعاتی از پرداخت مالیات، آیا در کارگروهی که چندی پیش برای پیگیری مسئله معافیت‌های مالیاتی اقشار فرهنگی، هنری، انتشاراتی و مطبوعاتی در این وزارتخانه تشکیل شده است، نماینده‌ای از معاونت مطبوعاتی حضور داشت و آیا این موضوع اساساً می تواند در دستور کار کارگروه یادشده قرار گیرد؟ گفت: خوشبختانه هیچ نقص و خلائی در حوزه معافیت مشاغل مطبوعاتی از جمله خبرنگاران، از پرداخت مالیات وجود ندارد کما اینکه اخیراً با پیگیری‌های معاونت مطبوعاتی، تبلیغات در رسانه‌ها از پرداخت مالیات معاف شد.

وی ادامه داد: در خصوص خبرنگاران هم هیچگونه خلاء قانونی وجود ندارد. البته ما در کارگروه مربوط به معافیت مالیاتی رسته‌های فرهنگی که تشکیل شده بود، نماینده‌ای از معاونت مطبوعاتی به همراه نداشتیم اما اگر این بحث از طریق خود اهالی رسانه و خبرنگاران و نیز معاونت مطبوعاتی به شکل جدی پیگیری و در افکار عمومی مطرح شود، می‌توان نسبت به اجرایی شدن آن هم امیدوار بود و هم اقدامات لازم را در این خصوص به عمل آورد.

حیدری با یادآوری این مسئله که مساله معافیت مالیاتی ناشران و کتابفروشان هم تنها زمانی به ثمر نشست که خود این قشر پیشگام شدند و البته مساله نیز به طوری گسترده در رسانه‌ها مطرح شد، تاکید کرد: باید هم معاونت مطبوعاتی و هم خود خبرنگاران، مساله معافیت مالیاتی خبرنگاران را به عنوان یک دغدغه به صورت جدی مطرح کنند تا ما هم در دفتر حقوقی وزارت ارشاد پیگیر موضوع شویم و همانطور که گفتم از آنجا که هیچگونه خلاء قانونی و حقوقی در خصوص معافیت مالیاتی خبرنگاران وجود ندارد، بنده مطمئنم در صورت پیگیری جدی، موضوع به ثمر خواهد نشست و خبرنگاران مشمول معافیت مالیاتی خواهند شد.