کد خبر: ۴۸۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۷

همایش سرمایه گذاری مشترک ایران و برزیل

همایش بین المللی بررسی سرمایه گذاری مشترک ایران و برزیل، در تهران برگزار خواهد شد .

به گزارش واحد مرکزی خبر، سید فخرالدین عامریان دبیر همایش گفت: پیرو فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ضرورت تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی از یک سو و وجود ظرفیتهای بسیار بالا در برزیل بعنوان یک کشور توسعه یافته از سوی دیگر ، این همایش ظرفیتهای دو کشور را برای جهش سرمایه گذاری متقابل بررسی خواهد کرد.

به گفته عامریان در این همایش علاوه بر تجار و سرمایه گذاران ایران و برزیل، مسئولان دولتی نیز حضور خواهند داشت تا مشکلات را برای تسریع در سرمایه گذاری برطرف کنند.  

صادر کننده نمونه کشور همچنین افزود : رویکرد دولت برای تقویت تولیـد صادرات محور جدی است و با توجه به بازار بزرگ برزیل، این همایش می تواند ظرفیت خوبی برای رشد صادرات به برزیل باشد.

عامریان که صادر کننده فرش کشور نیز است ، خاطرنشان کرد: در سند چشم انداز 1404 به منظور دستیابی به جایگاه اول اقتصادی در سطح منطقه، بر رشد پرشتاب و مستمر اقتصادی همراه با تعامل فعال اقتصاد ملی با اقتصاد بین المللی از طریق توسعه صادرات غیرنفتی و هم افزایی و گسترش فعالیت های اقتصادی دارای مزیت نسبی تاکید شده است و برزیل با توجه به جایگاه بسیار مناسب اقتصادی در جهان ، می تواند از بازارهای بسیار مناسب صادرکنندگان ایرانی باشد.

دبیر همایش بررسی سرمایه گذاری مشترک ایران و برزیل گفت : بررسی راهکار های تسهیل مقررات و گسترش مشوق‌های لازم ، گسترش خدمات تجارت خارجی ،تشویق سرمایه گذاری خارجی برای صادرات ، شکل‌دهی بازارهای جدید و تنوع بخشی پیوند‌های اقتصادی و شناسایی و بکارگیری ظرفیت‌های علمی، فنی و اقتصادی برای افزایش صادرات غیر نفتی از دیگر اهداف همایش است.