کد خبر: ۴۸۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۰۷

حق شناس: جامعه باید به اهمیت تحزب واقف شود

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: ما در بخش معرفی احزاب به جامعه کم کاری داریم و جامعه باید به اهمیت تحزب واقف شود که توسعه کشور در همه حوزه ها بدون محقق شدن و شکل گیری احزاب امکان پذیر نیست.

محمد جواد حق شناس در گفت و گو با ایرنا درباره این که چرا احزاب در کشور ما نهادینه نشده است، این مطلب را بیان کرد و افزود: مسئله احزاب باید در جامعه به عنوان یک ضرورت جا بیفتد و رسانه ها باید کار کنند چرا که ما در این بخش کم کاری داریم.

وی یادآور شد: به تمام کشورهای پیشرفته دنیا نگاه کنیم ؛ کشور پیشرفته ای در دنیا وجود ندارد که در آنجا احزاب نقش جدی نداشته باشند.

حق شناس اضافه کرد: اگر بخواهیم مسیر پیشرفت و رشد و توسعه را دنبال کنیم باید به سمت کامل شدن و قوی شدن احزاب برویم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: فعالیت احزاب و شکل گیری و ایفای نقش آنها برای نخبگان و فعالان سیاسی از نان شب واجب تر است که فاصله جدی در این بخش داریم.

این فعال سیاسی در ادامه به نشست مشترک استانداران و احزاب و گروه های سیاسی با وزیر کشور اشاره کرد و گفت: این نشست دومین جلسه ای است که وزیر کشور با احزاب داشت.

وی ادامه داد: البته قرار بر این بود که نشست وزیر با احزاب فصلی برگزار شود که اگر جلسه قبلی را با این که در اواخر زمستان برگزار شد یک زمستان حساب کنیم می شود گفت که احزاب فصل بهار را از دست داده اند که این یک خلف وعده ای بود که وزیر کشور داشت و این جلسه با جلسه قبل حدود 7 ماه فاصله داشت که خیلی مناسب نیست.

حق شناس یادآور شد: البته اگرچه زمان برای نشست دوم کمی طولانی شد ولی با یک اتفاق بهتر این جلسه برگزار شد چرا که استانداران هم حضور داشتند و این کار را به فال نیک می گیریم.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اضافه کرد: استانداران هم اعلام آمادگی کردند که در نشست های بعدی حضور جدی تر و مناسب تری داشته باشند.

وی به مباحث جلسه اشاره کرد و گفت: اکثر احزاب به خاطر روند کند صدور مجوز برای تشکیل پرونده احزاب و تجمعات در سطح استانها گلایه مند بودند. متاسفانه شاهد برخی ضوابط نانوشته و اعمال شده در سطح استان ها هستیم که مشکلات جدی را برای حداقل حقوق قانونی احزاب که می خواهند با هم گفت و گو و نشست داشته باشند و با سختی های جدی رو به رو هستند در این بخش فراهم می کند.

وی در ادامه افزود: نکته دیگری که مورد تاکید قرار گرفت بحث فعال شدن خانه احزاب بود که وزیر کشور هم گفتند ما نشست های مختلفی داشتیم که متاسفانه هنوز اقدامی جدی درخصوص فعال شدن خانه احزاب صورت نگرفته است.

حق شناس به خالی بودن سمت معاونت سیاسی وزارت کشور اشاره کرد و گفت: الان نزدیک به 5 ماه است که وزارت کشور معاون سیاسی ندارد و همچنان مدیرکل سیاسی وزارت کشور هم از دولت قبل حضور دارد که با سیاست های عمومی دولت نمی خواند.

وی با بیان این که وزیر کشور اعلام کرده تغییرات مدیریتی حوزه سیاسی وزارت کشور برخلاف آمار موجود، حدود 80 درصد است گفت: امیدوارم مدیران جدیدی که آمدند در پیگیری وعده های داده شده رییس جمهور تلاش بیشتری داشته باشند.