کد خبر: ۴۸۱۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۶

اختفاي مخالفين دولت پشت تابلوي دلواپسي

گروهي که تمام تلاش خود را معطوف به تخريب دولت کرده اند، با زيرکي مي خواهند که دلواپسان لقب گيرند؛ چرا که اين فريب در بلندمدت به تخريب و کارشکني آنها رنگ و بوي دروغين دلسوزي خواهد بخشيد. مقام معظم رهبري در طول يک سال اخير، بارها حمايت خود از دولت حسن روحاني را اعلام و سياست هاي تدبير و اميد در بسياري از موارد را مورد تائيد قرار دادند؛ امري که متاسفانه گويا تخريب گران دولت به آن باور نداشته و با تداوم برگزاري همايش هاي تخريبي، استيضاح هاي سياسي و... از همان فرداي 24 خرداد 1392، سعي دارند با پنهان شدن پشت تابلوي دروغين دلواپسي، تدبير و اميد را زمين گير کنند.

به گزارش«تیک» و به نقل از بهانیوز، مخالفان دولت حسن روحاني، تخريب هاي خود را پيش و پس از انتخابات رياست جمهوري تداوم بخشيده و اگر تدبير و اميد را در اوايل از همراهي برخي وزراي شايسته پيشنهادي ناکام گذاشتند، همان سياست را امروز با استيضاح هاي هدفمند و کارت زردهاي متعدد پيگيري مي کنند و با آگاهي به اينکه عمر بسياري از وزراي روحاني به يک سال نيز نرسيده، در راستاي تامين منافع شخصي، سياسي و جناحي، سونامي استيضاح براي وزرايي به راه مي اندازند که هنوز فرصتي براي بروز توانايي هاي خود نيافته اند!

اما حمايت‌هاي رهبري، تدبير رئيس جمهور و دفاع مدبرانه وزرا از عملکرد خويش، در کنار تصميم گيري هاي صحيح رئيس مجلس و برخي از نمايندگان واقع بين اصول گرا، تندروهاي مجلس را در بسياري از موارد در راستاي تضعيف دولت ناتوان ساخته است؛ ترديدي هم نيست که بسياري از اين هياهوهاي سياسي، در چارچوب تثبيت جايگاه افراطيون در انتخابات پيش روي مجلس صورت مي گيرد و مطمئناً با نزديکتر شدن به انتخابات، بيشتر نيز خواهد شد، غافل از اينکه همين تخريب ها، مردم را به رويگرداني بيش از پيش از تندروها و افراطيون سوق خواهد داد.

از سوي ديگر مخالفين افراطي دولت، تخريب هاي خود را محدود به مجلس نکرده و همايش هايي تحت عنوان دلواپسان، خط قرمز و... را تدارک مي بينند تا تخريب هاي خود را دلسوزانه جلوه دهند و به افکار عمومي بقبولانند که آنها فقط نگران عبور از خطوط قرمز نظام هستند! ترديدي نيست که استفاده از اصطلاحاتي چون دلواپسان، کاملاً هدفمند بوده و بانيان اين تفکر به انتظار روزهايي نشسته اند که از کاه، کوه بسازند و فرياد برآورند که ما پيش از اين دلسوزانه اخطار اين روزها را داده بوديم! تفکري که در انتخابات رياست جمهوري به لطف سياست هاي غلط خود، شکست تلخي را متحمل شد و امروز مي خواهد با استفاده ابزاري از اصطلاحاتي چون دلواپسان، وجهه منزوي خود را نزد مردم بازسازي کند.

با اندکي تامل در رسانه هاي حامي جريان افراطي مخالف دولت، مي توان به سياست هاي اين جريان در راستاي ترميم جايگاه فروپاشيده تندروها نزد افکار عمومي، پي برد؛ سياست هايي که مي خواهد با کارشکني، دولت را ناتوان کرده يا حداقل نزد مردم دست و پا بسته جلوه دهد و خود را دلواپس وضعيت کشور، مردم و انقلاب معرفي نمايد؛ غافل از اينکه اگر امروز در بخش هايي از کشور کاستي ديده مي شود، دستاورد اين جريان در دولت پيشين است و اين پرسش که چرا آن زمان دلواپس نشدند؟!

از اين رو ضروري به نظر مي رسد که رسانه هاي حامي دولت پس از اين، مخالفين افراطي تدبير و اميد را با واژگاني چون دلواپس، دلنگران و... مورد خطاب قرار ندهند؛ چرا که دلواپس و دلسوز واقعي وضعيت کشور، مردم و...، دولت پيروز بر تفکر افراطيون مي باشد که همچنان درگير سنگ اندازي هاي اين گروه‌هاي تندرو مي باشد. به زبان ساده شايسته نيست طيف هايي را که حيات آنها نيازمند بحران سازي است، دلواپس لقب داده و به ناحق با تلطيف چهره مخربين، آنها را غيرمستقيم نزد افکار عمومي دلسوز معرفي کرد.