کد خبر: ۴۸۳۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۴۴
جروسالم پست:

فرودگاه اسرائیل بسته شده، آن وقت آمریکا به ایران قطعات هواپیما می دهد!

عصر پنجشنبه "روون ریولین" به عنوان دهمین رئیس (رژیم) اسرائیل سوگند یاد کرد درحالی که درگیری های غزه باعث شد این مراسم بدون سرو صدای مرسوم برگزار شود.
روزنامه جروزالم پست نوشت: عصر پنجشنبه "روون ریولین" به عنوان دهمین رئیس (رژیم) اسرائیل سوگند یاد کرد درحالی که درگیری های غزه باعث شد این مراسم بدون سرو صدای مرسوم برگزار شود.

به گزارش «تیک»، در ادامه این گزارش آمده است: از جمله کسانی که در این مراسم غایب بودند می توان به اعضای عرب کنست اشاره کرد.

این در حالیست که در کنار تحولات غزه و اسرائیل هفته گذشته مدت مذاکرات هسته ای ایران با گروه پنج به علاوه یک تمدید شد. اکنون سانتریفوژهای ایران تا 24 نوامبر به چرخش ادامه می‌دهند. علاوه بر آن شورای حقوق بشر سازمان ملل نیز قطعنامه ای را برضد اسرائیل تصویب کرد که خودداری اسرائیل را در پایان دادن به اشغال طولانی مدت سرزمین های اشغالی فلسطین ازجمله شرق بیت المقدس و نقض گسترده، نظام مند و آشکار حقوق بشر و آزادی های اساسی افراد در سرزمین های اشغالی را به شدت محکوم می کرد. این اتفاق بلافاصله پس از آن روی داد که دستور منع پروازها به فرودگاه بین‌المللی بن‌گوریون در تل‌آویو صادر شد.

در ادامه این گزارش آمده است: در همین زمان به عنوان بخشی از برنامه لغو تحریم‌های‌ ایران شرکت بوئینگ برای تامین قطعات و ارائه خدمات با شرکت ایران ایر قراردادی به امضا رساند. از طرف دیگر هند هم روز پنجشنبه قسط نهایی 550 میلیون دلاری درآمد نفتی ایران را پرداخت کرد.

ریولین در سخنرانی خود پیام صریحی برای دشمنان اسرائیل داشت: شما نمی توانید ما را شکست دهید. سخنان وی به غزه اشاره داشت اما آنچه او و غرب نباید حتی برای لحظه‌ای نادیده بگیرند، بدون توجه به نتایج جنگ کنونی، ایران است.