کد خبر: ۴۸۳۹۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۵۱

واژگونی در صدر علل تصادفات روز عید فطر

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش آمار واژگونی خودرو در روز تعطیل عید فطر به رانندگان گفت: وقتی خسته هستند و با مسیر نیز آشنا نیستند به تابلوها و علائم رانندگی در حاشیه‌ جاده توجه بیشتری کنند و با پرهیز از سرعت غیرمجاز، پس از برطرف کردن خستگی به مسیر خود ادامه دهند.

«حبیب حسینقلی‌زاده» در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه تا این لحظه دو مورد واژگونی منجر به جرح و فوت در محورهای مواصلاتی استان گزارش شده است، اظهار کرد: مواردی نیز بودند که خوشبختانه تلفات چندانی نداشتند.

وی گفت: در واژگونی یک دستگاه نیسان در کیلومتر 22 «مهربان - دمیرچی»، در ساعت 10:30 صبح امروز یک تن جان باخت و یک تن دیگر راهی بیمارستان شد.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی هم‌چنین از واژگونی یک دستگاه خودروی سواری پژو در کیلومتر 40 جاده‌ی «تبریز - اهر»، در ساعت 17:15 دیروز(سه‌شنبه 7 مردادماه) خبر داد و گفت: 6 مصدوم این حادثه توسط فوریت‌های پزشکی خواجه، شیخ رجب، سرند و ینگجه به مرکز درمانی منتقل شدند.

به‌گفته‌ی حسینقلی‌زاده پراید، پیکان، جرثقیل، پاترول، زانتیا، لند کروزر و یا بعبارتی نوع ماشین، تفاوتی در واژگونی و یا عدم واژگونی در جاده‌ها ندارد، چون کنترل نکردن سرعت مطمئنه متناسب با توان خودرو، نداشتن مهارت لازم برای رانندگی، هر طیف از خودورها را با خطر واژگونی مواجه می‌کند.

وی با ابراز تأسف از اینکه اکثر تصادفات در نزدیکی شهرها و 30 کیلومتری شهرها به هر علت اعم از خواب‌آلودگی راننده و یا عجله برای رسیدن، به وقوع می‌پیوندد از رانندگان خواست برای رسیدن به مقصد عجله نکرده و در صورت خستگی در اولین پارکینگ جاده‌ای استراحت کنند.

وی با بیان این‌که تجمع مردم در حوالی سوانح رانندگی و فیلمبرداری از این صحنه‌ها به معضل بزرگی در جهت امدادرسانی تبدیل شده است، گفت: در هنگام وقوع سوانح رانندگی متأسفانه همه‌ی خودروهای عبوری از آن مسیر و عابران پیاده برای تماشای صحنه تجمع می‌کنند.

حسینقلی‌زاده از مردم خواست، تا حین بروز تصادف، به جای فیلم گرفتن و تجمع، راه را برای عبور خودروهای امدادی باز کنند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که دادن نشانی اشتباه به اورژانس 115هم اغلب زمان امدادرسانی را با تأخیر مواجه می‌کند، از عموم شهروندان خواست در ارائه‌ی نشانی دقیق محل حادثه دقت کنند.