کد خبر: ۴۸۴۲۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۴۵

احتمال حادثه جدید هوایی در مالزی/ پرواز ام.اچ 136 متوقف شد

افزایش حوادث هوایی طی چند ماه گذشته در مالزی، کشته شدن 536 سرنشین دو هواپیما در دو حادثه و احتمال حادثه جدید، پرواز ام.اچ 136 خطوط هوایی این کشور از مقصد آدلاید به کوالالامپور را در فرودگاه متوقف کرد.

به گزارش ایرنا، برج کنترل پرواز آدلاید به این پرواز خطوط هوایی ˈمالیزیا ایرلاینˈ که با 167 مسافر قصد داشت از فرودگاه این شهر استرالیا عازم کوالالامپور شود، دستور توقف پرواز داد.

دریافت این دستور به دلیل احتمال برخورد این هواپیما با هواپیمای دیگری بود که در مسیر ام.اچ 136 در حال پرواز بوده است.

این پرواز روز گذشته پس از مدتی تاخیر فرودگاه آدلاید را ترک کرد و سالم در فرودگاه بین المللی شهر کوالالامپور به زمین نشست.

خطوط هوایی مالزی امسال حوادث ناگواری را تجربه کرده است به طوری که در آخرین مورد آن پرواز ام.اچ17 خطوط هوایی این کشور با 283 مسافر و 15 خدمه در مرز اوکراین و روسیه بر اثر برخورد موشک سرنگون شد.

17 اسفند ماه سال گذشته نیز پرواز ام.اچ 370 این شرکت هواپیمایی مالزی با 239 سرنشین در مسیر کوالالامپور به پکن ناپدید شد که تاکنون از سرنوشت آن اثری به دست نیامده است.

پایان غم انگیز 537 سرنشین دو پرواز خطوط هوایی مالزی موسوم به پرواز ˈام.اچˈ باعث شده که مسافران این خط هوایی بلیت ها پرواز خود را به طور گسترده ای لغو کنند.

برخی از آژانس ها گزارش کرده اند بیش از 20 درصد از مشتری پروازهای این شرکت هواپیمایی مالزی بلیت های خود را لغو کرده اند.

لغو گسترده بلیت ها و پروازها می تواند مشکلات مالی فراوانی برای مالیزیا ایرلاین در پی داشته باشد.

برخی خبرها از احتمال تغییر نام این شرکت هواپیمایی مالزی و ادامه فعالیت آن با نام جدید حکایت دارد و برخی کارشناسان مالی نیز به دلیل مشکلات مالی این شرکت از احتمال ادغام آن با دیگر شرکت های هوایی خبر می دهند.