کد خبر: ۴۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۱

گران کردن سيگار در ژاپن موجب کاهش بيسابقه افراد سيگاري شد

تازه ترین بررسی ها در ژاپن نشان می دهد در پی افزایش اخیر قیمت سیگار در این کشور ، نرخ استعمال دخانیات در ژاپن برای نخستین بار به زیر 20 درصد کاهش یافته است .
به گزارش «تیک» به نقل از خبرگزاری فرانسه ، نسبت افراد بزرگسال سیگاری در ژاپن در ماه مه 19 ممیز هفت دهم درصد اعلام شده است که در مقایسه با آمار مشابه در یکسال قبل حدود یک ممیز دو دهم درصد کاهش نشان می دهد .
در ضمن این آمار پایین ترین آمار افراد سیگاری در ژاپن از زمان آغاز تحقیقات در این باره در سال 1965 تاکنون محسوب می شود .
شرکت انحصاری تنباکوی ژاپن اعلام کرد بررسی ها نشان می دهد حدود بیست میلیون و ششصد هزار نفر در ژاپن
سیگار می کشند .
به موجب این بررسی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شد حدود 30 ممیز سه دهم درصد مردان بزرگسال و 9 ممیز هشت دهم درصد زنان بزرگسال در ژاپن ، سیگاری هستند .
با این آمار ژاپن در کنار آمریکا قرار می گیرد که به موجب بررسی های مرکز کنترل بیمارها در این کشور نیز حدود هجده درصد از جمعیت بزرگسال آمریکایی سیگار می کشند .
تحقیقات تازه با گذشت یک ماه از اقدام مقامات ژاپنی در افزایش مالیات سیگار برای نخستین بار در طول هفده سال گذشته صورت گرفته است . مقامات ژاپنی همچنین در کنار آن تدابیری را در زمینه افزایش تبلیغات بهداشتی درباره مضرات استعمال دخانیات و تشدید مقررات در خصوص محدودیت اماکن مجاز برای کشیدن سیگار اتخاذ کرده اند .
نرخ افراد سیگاری در ژاپن در سال 1966 به بالاترین سطح رسیده بود به گونه ای که بیش از 83 درصد از مردان بزرگسال و 18 درصد از زنان بزرگسال ژاپنی در آن زمان سیگاری بودند .