کد خبر: ۴۸۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۵

منصوریان: معافیت‌های جعلی بیش از 150 تاست

سرمربی نفت تهران با توضیح وضعیت خودش و نفت تهران ابراز امیدواری کرد که هواداران استقلال در بازی روز جمعه این تیم برابر پرسپولیس در ورزشگاه آزادی حاضر شوند و نفت تهران را تشویق کنند.

به گزارش ایسنا، علیرضا منصوریان در نشست پیش از بازی فردای (جمعه) تیمش برابر پرسپولیس ضمن ابراز تاسف از درگذشت ناصر احمدپور، گفت: اگر ما ورزشکاران به جایی رسیده‌ایم که مردم در خیابان ها ما را می‌بینند و به ما ابراز علاقه می‌کنند از قلم شما رسانه‌ای‌هاست و من از درگذشت آقای "احمدپور" واقعا ناراحت هستم و فقدان ایشان را به خانواده ورزش تسلیت می‌گویم.

او درباره وضعیت تیمش و انگیزه‌های خودش در این فصل ، اظهار کرد: من برای شروع کار مربیگری‌ام یک سال تصمیم گرفتم مدرسه فوتبالی داشته باشم و با روحیه بازیکنان هشت – الی نوزده ساله آشنا شوم و سپس ریسک کردم و سپس با کمک آقای اولیایی که یک بار در استقلال من را کمک کرده بودند سرمربی پاس همدان شدم. از طرفی دیگر خیلی خوش شانس بود که زیر پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مدتی سرمربی تیم‌های پایه و مربی تیم ملی بودم. حضور من در رقابت‌های باشگاهی با پنج سال وقفه صورت گرفت و این بار دومی است که سرمربی لیگ برتری می‌شوم. در پاس همدان جوان بودم، اما امسال متفاوت است و من تجربه بهتری دارم. من روی نیمکت تیم ملی نشسته‌ام و آقایان قطبی و کی‌روش بیشترین تاثیر را بر مربیگری من داشته‌اند. من خیلی خوش شانس بودم که از نسل نود و هشتی‌ها تنها کسی بودم که 36 ماه روی نیمکت تیم ملی نشست و از فدراسیون بابت حضورم در این دانشگاه فشرده متشکرم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از حضور در نفت تهران خیلی خوشحالم. از یحیی گل محمدی متشکرم که بهترین مقام نفت تهران را ثبت کرده است و دلیلی که باعث شد من این باشگاه را انتخاب کنم، مدیریت و سیاست‌های درست این باشگاه بود. آنها به انتخاب‌هایشان اعتقاد دارند و به سختی انتخابشان را تغییر می‌دهند. گواه این صحبت من آقایان فرکی، ابراهیم زاده و گل محمدی هستند که باشگاه نظرش را راجع به آنها عوض نکرد.

او در پاسخ به سوالی درباره بازی تیمش برابر پرسپولیس اظهار کرد: ابتدا باید از قرعه‌کشی خوب لیگ برتر تشکر کنم. لحاظ نکردن استقلال و پرسپولیس در این قرعه‌کشی خیلی می‌تواند به فوتبال ما کمک کند. من مطمئنم که فردا یک بازی زیبا را می‌بینیم، چرا که من به دنبال بازی زیبا و هجومی هستم و دوست خوبم علی دایی هم این گونه است. من مطمئنم که یک بازی خوب را همه می‌بینیم و البته فرق ما و پرسپولیس این است که ما بدون تماشاگر هستیم و پرسپولیس نزدیک به نیمی از جمعیت ایران را به عنوان طرفدار دارد. البته شاید ما هم فردا در ورزشگاه آزادی غریب نباشیم. خیلی از استقلالی‌هایی که پنج الی شش سال است که دوست دارند من را در ورزشگاه آزادی ببینند احتمال دارد که در جایگاه هشتم و نه که جایگاه استقلالی‌ها محسوب می‌شود، حاضر شوند و از نفت تهران حمایت کنند. البته دو تیم فردا تلاش می‌کنند تا منافع خودشان حفظ کنند. اما یک چیز وجود دارد که این بازی زیبا شود. آن هم این که اگر این بازی ساعت 17 برگزار می‌شد با این گرما بی‌کیفیت از آب در می‌آمد، اما نزدیک بودن ساعت برگزاری بازی به ساعت 20 به با کیفیت شدن بازی کمک می‌کند.

سرمربی نفت تهران در پاسخ به این سوال که تیم این فصل نفت تهران چه شکل و شمایلی دارد، چرا که او مانع از حضور تصویربرداران در تیمش شده بود و به این ترتیب کسی از نفت تهران شناختی ندارد، عنوان کرد: قدم همه شما اهالی رسانه روی چشم ما، اما توجه داشته باشید که تیم ما نهایتا با احتساب این که هر بازیکن تیم ما پنج عضو خانواده داشته باشد، نهایتا 150 هوادار دارد. ما مجاب بودیم که تیم‌مان را پنهان کنیم و البته اگر در هفته‌ نخست به پرسپولیس نمی‌خوردیم، شاید تمریناتمان را باز می‌گذاشتیم. ما پنج ستاره در این فصل را از دست داده‌ایم و البته گله‌ای هم نیست. باشگاه ما ساختاری بازیکن ساز دارد و تیم‌های بزرگ می‌توانند به راحتی در فصل نقل و انتقالات ولخرجی کنند و این بازیکنان را بخرند. با این حال ما خریدهای خوبی در این فصل داشتیم. دو بازیکن با تجربه را من به تیم اضافه کرده‌ام و همچنین 10 بازیکن از تیم ملی امید و شش بازیکن از تیم جوانان را به نفت تهران آورده‌ام. سعی می‌کنیم با این خریدها جایگزین‌های مناسبی را تهیه کنیم. غلامرضا رضایی، ایمان مبعلی، لطفی، شیری و ویکروم که من اعتقاد دارم او یک ایرانی است، چرا که خیلی راحت فارسی صحبت می‌کند. خریدهای ما هستند و به من حق بدهید که وقتی هفته‌ نخست برابر پرسپولیس قرار می گیرید باید یک اسلحه پنهان داشته باشید.

او در پاسخ به این سوال که هدفگذاری‌اش در این فصل چیست؟ اضافه کرد: باشگاه نفت تهران یک چشم انداز داشت که باید تا سال 97 به آسیا می‌رفت. گل محمدی موفق شد زودتر به این هدف برسد. در حال حاضر با توجه به تحولات باشگاه ما و قدرتمندتر شدن رقبا بهترین هدف ما کسب سهمیه است. من به بازیکنانم هم گفته‌ام که باید در آسیا مثل فولاد فصل قبل باشید. البته ما در آسیا باید بازی پلی‌آف را انجام دهیم که بسیار سخت و خطرناک است. اگر از این مرحله عبور کنیم نمایشی موفق در مرحله گروهی خواهیم داشت.

سرمربی نفت تهران در پاسخ به این سوال که چه زمانی می‌توانیم شاهد یک لیگ پویا در ایران باشیم؟ گفت: لیگ پویا زمانی تعریف می‌شود که برخی از مسائل رعایت شود. همین الان به کمیته‌ انضباطی بروید و ببنید که باشگاه‌های ما 50 میلیارد بدهی دارند. هیچ باشگاهی ردیف بودجه ندارد و من از مخالفان سرسخت سقف بودجه هستم. نمی‌شود که بگوییم در اسپانیا تیمی مثل مالاگا در هزینه باید برابر با بارسلونا باشد، از سویی دیگر امکانات سخت‌افزاری فوتبال ما بسیار ضعیف است و جوی هم وجود ندارد که این امکانات سخت‌افزاری را درست کند. مساله بعدی بحث بدهکاری باشگاه‌ها است. این بدهی‌ها برای بازیکنان و مربیان ناامنی ایجاد می‌کند و مساله نهایی برنامه‌ریزی لیگ است که البته امسال بهتر از سال‌های گذشته است، اما من نمی‌دانم که اسفند ماه تیمم را کجا باید به بدنسازی ببرم. اگر این موارد را حل کنیم و تیم‌ها دولتی نباشند می‌توانیم بگوییم که لیگمان شروع شده است. جز تیم پدیده، همه تیم‌های لیگ برتر دولتی هستند و این مساله جالب نیست.

منصوریان در پایان و در پاسخ به سوالی درباره لیست بازیکنانی که کارت معافیت جعلی دارند؟ اظهار کرد: نباید از فوتبالیست‌ها خرده گرفت. این بازیکنان معافیت سند دار دارند نه معافیت جعلی. این بازیکنان از کشور خارج شده‌اند و مهر تایید بر ویزایشان خورده است. این فوتبالیست‌ها جوان هستند و یک نفر می‌آید به آنها می‌گوید که فلان قدر پول بده و او هم عقلش این حکم را می‌کند که این پول را بپردازد. حالا الان 21 نفر معرفی شده‌اند ، اما من به شما می گویم که این تعداد در سال‌های گذشته بالای 150 نفر بوده‌اند. این 21 نفر بدبختانه گیر کرده‌اند وگرنه تعداد خیلی بیشتر از این‌ها است. با این اتفاقی هم که افتاده همه چیز به نفع تیم‌های نظامی به خصوص تراکتورسازی و ملوان می‌شود ، اما من از شما می‌خواهم که ریشه‌ای‌تر به این مساله نگاه کنید.