کد خبر: ۴۸۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۲

پیش بینی خودکشی با استفاده از آزمایش خون

محققان با اعلام کشف یک ژن جدید که با خطر خودکشی ارتباط دارد افزودند: این کشف می تواند به ابداع یک آزمایش خون جدید که خطر ارتکاب شخص به خودکشی را پیش بینی می کند، منجر شود
محققان با اعلام کشف یک ژن جدید که با خطر خودکشی ارتباط دارد افزودند: این کشف می تواند به ابداع یک آزمایش خون جدید که خطر ارتکاب شخص به خودکشی را پیش بینی می کند، منجر شود.

به گزارش ایرنا از پایگاه لایو ساینس، محققان در مطالعه موردی که در مجله «روانپزشکی» منتشر شد، ژن های نمونه های بافت مغز افرادی را که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده بودند اسکن کردند و آنها را با نمونه های بافت مغز افرادی که به دلایل دیگر مرده بودند،مقایسه کردند.

محققان متوجه شدند که یک جهش ژنتیکی در ژن SKA2 در میان افرادی که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده بودند، شایع تر بود.

محققان همچنین متوجه یک تغییر شیمیایی به نام تغییر اپی ژنتیک در این ژن شدند که در میان افرادی که خودکشی کرده بودند شایع تر از افرادی بود که به دلایل دیگر جان خود را از دست داده بودند.

«راچاری کامینسکی»استادیار روانشناسی و علوم رفتاری دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز گفت:در این مطالعه موفق به کشف ژنی شده ایم که به تصور ما برای کشف رفتارهایی که به خودکشی منجر می شوند بسیار مهم دارد.

محققان می گویند:در صورت تایید این نتایج با یک آزمایش خون ساده می توان خطر ارتکاب شخص به خودکشی را پیش بینی کرد.

به گفته محققان،از این آزمایش خون می توان برای غربالگری افراد در اورژانس های روانی و یا تعیین لزوم تحت کنترل قرار دادن یک فرد به دلیل نزدیک بودن وی به خودکشی استفاده کرد