کد خبر: ۴۸۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۸

اعلام آتش‌بس یک روزه ارتش اوکراین در شرق این کشور

ارتش اوکراین امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، برای اینکه کارشناسان بین‌المللی بتوانند به محل سقوط هواپیمای مالزیایی در شرق اوکراین دسترسی پیدا کنند، حمله به مواضع جدایی طلبان حامی روسیه را به مدت یک روز متوقف می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری یورونیوز، با وجود اعلام آتش‌بس یک روزه ارتش اوکراین، برخی مقامات امنیتی کی‌یف می‌گویند جدایی طلبان صبح پنجشنبه بار دیگر از ورود این کارشناسان به منطقه جلوگیری کرده‌اند.

از سوی دیگر خبرگزاری راشا تودی، امروز اعلام کرد کارشناسان روس قصد دارند در تحقیقات مربوط به سقوط پرواز هواپیمای خطوط هوایی مالیزی شرکت کرده و به همراه کارشناسان بین‌المللی از محل حادثه بازدید کنند.

بان کی‌مون، دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه خواستار یک "آتش بس فوری" در محدوده نزدیک سقوط هواپیمای بوئینگ ۷۷۷ مالزی شده بود که دو هفته پیش باعث مرگ ۲۹۸ سرنشین آن شد. اکثر این مسافران هلندی بودند.

بازرسان هلندی و استرالیایی و همچنین تیم اعزامی سازمان امنیت و همکاری اروپا از روز یکشنبه تلاش می‌کنند به محل سقوط هواپیما دسترسی پیدا کنند؛ جایی که هنوز بقایای قربانیان این حادثه و لاشه هواپیما به دلیل ادامه درگیری‌ها وجود دارد.