کد خبر: ۴۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۳

لاریجانی: جریان متحجر داخل امت اسلامی به کشتار مسلمانان افتخار می‌کند

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که جامعه امروز ما با احساس مسوولیت کردن در قبال مردم فلسطین قصد مجاهدت با اموال و جان خود را دارد توضیح داد: این مجاهدتی است که رستگاری پایان آن است و خداوند به این افراد مژده بخشیده شدن تمام گناهان و ورود به بهشت را داده است.

به گزارش «تیک» و به نقل از ایسنا،  دکتر علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی روز پنج‌شنبه در چهارمین یادواره سرداران و 88 شهید منطقه دلارستاق از توابع لاریجان در روستای ناندل مازندران ضمن تحسین و تقدیر از برگزاری این مراسم گفت: این کار ارزشمند بیش از این که اکرام شهدا باشد، عموم مسلمین را متوجه اتفاقات دنیای اسلام کرده و منجر به زنده شده روحیع مجاهدت بین آن‌ها می‌شود.

او با بیان این که ما مسلمانانی هستیم که قصد عمل به مسوولیت خود را داریم، افزود: مسلمانی آدابی دارد و هر کس که به خدا و رسول وی ایمان و اعتقاد داشته باشد و به زبان آن را بیان کند، مسلمان است اما مسلمان واقعی فردی مطلع از وظایف و عامل به آن‌هاست.

رییس مجلس شورای اسلامی، انقلاب اسلامی ایران را تحولی بزرگ در جامعه توصیف و تصریح کرد: اگر اخوت و احساس مسوولیت در بین مردم ایران زنده نشده بود نگرانی در مورد فلسطین وجود نداشت و این امر تنها به دلیل بیداری به وجود آمده توسط انقلاب اسلامی است.

لاریجانی با بیان این که مجاهدت موجب حرکت و تکامل در زندگی فردی می‌شود، گفت: همه افراد در هر شغل و فعالیتی که هستند باید با رعایت اخلاق و آداب آن، مجاهدت کنند و در این زمینه باید فعالیت‌ها و حضور افراد در اجتماع همراه با آرایش و نظامات شرعی آن باشد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به این که هر رفتاری باید تابع اصولی باشد تصریح کرد: این اصول به دو بخش ایمان به خدا و رسول و دیگری مجاهدت تقسیم می‌شود و کلید رستگاری در این است که ضمن شناخت خدا و رسول نسبت به فرامین آن‌ها عامل باشیم.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اهل مجاهدت در یک زمانی در میدان رزم قرار می‌گیرد توضیح داد: ما به عنوان شیعیان و کسانی که قصد دنبال کردن راه پیامبر را داریم باید حب مجاهدت را در قلب‌مان به وجود آورده و با خدا معامله کنیم و باید دانست که مجاهدت علاوه بر تحت تاثیر قرار دادن اجتماع بر تک تک انسان‌ها نیز اثر می‌گذارد.

لاریجانی با تاکید بر این که این که کسانی که لباس مجاهدت را از تن در بیاورند اهل بصیرت نیستند افزود: اهل بصیرت بودن فقط لق لقه زبان نیست بلکه نیاز به عامل بودن نیز دارد.

وی با بیان این که جامعه امروز ما با احساس مسوولیت کردن در قبال مردم فلسطین قصد مجاهدت با اموال و جان خود را دارد توضیح داد: این مجاهدتی است که رستگاری پایان آن است و خداوند به این افراد مژده بخشیده شدن تمام گناهان و ورود به بهشت را داده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که هم اکنون در دنیای اسلام شاهد مشکلات بسیاری هستیم توضیح داد: یک جریان متحجر، نفهم و نادان در داخل امت اسلامی است و به جای تجمیع قدرت اسلام و صف‌آرایی مقابل صهیونیست‌ها مقابل اسلام ایستاده و به کشتار مسلمانان افتخار می‌کند.

او خطاب به رژیم صهیونیستی با بیان این که اگرمرد بودید مقابل آمریکا و اسراییل می‌ایستادید و به جان مسلمانان نمی‌افتادید ادامه داد: پست صحنه این اتفاقات آمریکا و برخی کشورهای منطقه هستند که باید گفت آمریکایی‌ها با این اقدامات خود در اشتباهاند.

لاریجانی با بیان این که گروه‌های تروریستی سه سال است به اقداماتی در سوریه دست زدند ادامه داد: تا آن‌جایی که می‌دانید آمریکایی‌ها به صورت علنی در کنگره خود اعلام کردند که ما کمک‌های های مالی به این جریان‌ها را افزایش دادیم علاوه بر این برخی کشورهای اقماری در منطقه نیز به این گروه‌های تروریستی سلاح و امکانات می‌دهند تا مسلمانان را به جان هم انداخته و نیروی‌شان را فرسوده کنند.

وی با بیان مطلب گفت: هدف این گروه‌های تروریستی و حامیان آن‌ها این است که کشورهای اسلامی را تا جایی پیش برند که مثل غزه شرایط را برای درگیری آماده کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنگ‌های اخیر رژیم صهیونیستی در غزه هم‌چون جنگ 33 روزه، 22 روزه و 8 روزه ادامه داد: در حال حاضر رژیم صهیونیستی تحلیلی پیدا کرده مبنی بر این که کشورهای اسلامی هم‌چون سوریه و عراق درگیر مشکلات داخلی بوده و به خود مشغول هستند.

او تاکید کرد: گروه‌های تروریستی چنین تلقی کرده‌اند که توانسته‌اند مصر را جدا کنند و زمانی را برای عملیات نظامی فراهم کنند و چنین تصمیمی را برای غزه نیز در نظر دارند.

لاریجانی با تاکید بر این که مردم فلسطین در مقابل اقدامات رژیم صهیونیستی استوار ایستاده‌اند، تصریح کرد: گذرگاه رفح تنها گذرگاهی است که از طریق مصر آذوقه ارسال می‌کنند و مصر اعلام کرده که قسمتی از این گذرگاه را در نظر گرفته تا افرادی که تمایل به خروج از غزه را دارند از این قسمت خارج شوند اما جالب این‌جاست که هیچ فردی از مردم فلسطین حاضر به ترک غزه نیست.

وی با بیان این که فلسطینیان مصداق بنیان مرصوص هستند گفت: بنا بر آیه قرآن خداوند کسانی را که مانند کوه ایستادگی کردند دوست دارد و مردم فلسطین از جمله این افراد هستند بنابراین پیروزی با آن‌هاست.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که اسراییل قصد دارد با فشارهای خود مردم فلسطین را ناامید و تسلیم کند توضیح داد: آن‌ها موفق به این امر نمی‌شوند زیرا اراده مردم فلسطین اراده بنیان مرصوص است.

لاریجانی با بیان این که استقامت مردم فلسطین نشان می‌دهد که آنان راهی را انتخاب کرده‌اند که راه مجاهدت است و پیروزی را در پی خواهد داشت ادامه داد: رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن تصور می‌کنند می‌توانند نور خدا را با دهان‌شان خاموش کنند اما مکر آن‌ها به خودشان باز خواهد گشت.

این نماینده مجلس با بیان این که سختی‌ها برای همه جوامع است و فلسطین و عراق نیز در سختی هستند و باید در این راه باید بر خدا توکل کرد ادامه داد: ایستادگی مردم فلسطین و عراق به نتیجه خواهد رسید و در این راه رژیم صهیونیستی و سایر تروریست‌ها کاری از پیش نخواهند برد و در این زمینه کشور ایران که در هشت سال جنگ تحمیلی خود نمونه بارزی به مردم فلسطین و عراق می‌توانند به آن توجه کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان این که ایران در حال حاضر با مشکلات درونی به‌خصوص مشکلات اقتصادی و گرانی و بیکاری سرو کار دارد توضیح داد: جامعه ما جامعه جوانی است و از آن‌جا که شغل به اندازه کافی وجود ندارد جوانان بیکار هستند و بیش‌تر مطالبات مردم آمل که امروز در نامه‌هایی مطرح شد اشتغال جوانان‌شان بود.

وی با تاکید بر این که آن چه یک کشور را سرپا نگه می‌دارد تولید ملی است افزود: در حال حاضر تولید ملی در رکود است اما تلاش‌هایی هم در دولت و هم در مجلس در حال انجام برای رونق بخشیدن به چرخ تولید است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در منطقه دلارستاق گفت: هم اکنون امکانات مخابراتی و سایر امکانات به این منطقه وارد شده اما بخشی از جاده این منطقه خاکی است که به مسوولان مربوطه اعلام شد که سروسامانی به این امر دهند.

او با بیان این که جوانان جویای کار باید به سمت فعالیت‌های تولیدی چه در زمینه کشاورزی و چه دامداری و چه صنعت هدایت شوند ادامه داد: در آینده زمینه‌های این فعالیت‌های تولیدی فراهم می‌شود و مجلس نیز به بانک‌ها برای دادن وام به این فعالیت‌ها فشار خواهد آورد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بحث وام ازدواج نیز هم اکنون در مجلس مطرح است که با تعیین تکلیف آن امیدواریم به زندگی جوانان سروسامانی داده شود.