کد خبر: ۴۸۶۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۲۹

تحقیق کمیته اخلاق درباره قلعه‌نویی و اطرافیانش

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال از دعوت جواد نکونام، مهدی رحمتی و ایمان موسوی به این کمیته خبر داد و گفت: می‌خواهیم در راستای پاکسازی فوتبال ایران اطلاعات و صحبت‌های این بازیکنان درباره باشگاه استقلال، امیر قلعه‌نویی و اطرافیانش را بشنویم.

محمدزاده در گفت‌وگو با ایسنا، از دعوت جواد نکونام،‌ سید مهدی رحمتی و سید ایمان موسوی به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال خبر داد و اظهار کرد: از این سه بازیکن به خاطر اظهاراتی که درباره امیر قلعه‌نویی بیان کرده بودند، دعوت می‌کنیم تا به کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال آمده و اطلاعاتی که درباره باشگاه استقلال و همین طور امیر قلعه‌نویی دارند را بیان کنند.

وی افزود: بعد از مصاحبه‌ای که جواد نکونام درباره قلعه‌نویی و اطرافیانش داشت، ایمان موسوی هم مطالبی را بیان کرد و ما احساس کردیم شاید مسائلی وجود دارد که باید در جهت سالم‌سازی فضای فوتبال کشور آن‌ها را مورد تحقیق قرار داده و به یک سری حقایق احتمالی برسیم. همچنین رحمتی هم ظاهرا مصاحبه‌ای را چند روز پیش در یکی از برنامه‌های تلویزیونی انجام داده و عنوان کرده که مسائلی را از استقلال می‌داند که اگر بگوید هواداران این تیم تعجب می‌کنند! ما نمی‌دانستیم جواد نکونام در ایران است و به این خاطر فعلا نامی از او نبرده بودیم اما الان که می‌دانیم از او هم دعوت می‌کنیم تا برای بیان اظهاراتش و همین طور یک سری سوالاتی که ما درباره استقلال داریم به کمیته اخلاق بیاید.

رییس کمیته اخلاق در پاسخ به اینکه آیا این بازیکنان مجبور هستند در کمیته حاضر شوند، تصریح کرد: ما بحث اجبار را مطرح نمی‌کنیم. کمیته اخلاق برای سالم‌سازی و شفاف‌سازی فوتبال ایران همه تلاشش را می‌کند و همه ما باید دست به دست هم دهیم تا این مهم محقق شود. با شناختی که از این بازیکنان دارم آن‌ها هم از این موضوع استقبال می‌کنند. آنها اگر مطالبی دارند باید برای پاکسازی فوتبال بیان کنند و در صورتی که کار درستی در این پروسه انجام شود ما حتی از آن‌ها تقدیر هم می‌کنیم.

محمدزاده در پاسخ به اینکه آیا از قلعه‌نویی هم برای حضور در کمیته اخلاف دعوت خواهید کرد به ایسنا گفت: فعلا نیازی به این کار نیست. ما ابتدا باید اطلاعات و مسائلی که این بازیکنان از وجودش خبر دادند را دریافت کنیم و در صورتی که همراه با اسناد و مدارک به این نتیجه برسیم که تخلفاتی وجود دارد، آن وقت پای احضار به میان می‌آید. در آن صورت ما می‌توانیم قلعه‌نویی یا هر شخص دیگری که نامش مطرح می‌شود را برای پاسخگویی به اتهامات وارده به کمیته اخلاق دعوت کنیم اما در حال حاضر که چیزی وجود ندارد دلیلی هم برای احضار یا دعوت از قلعه‌نویی یا هر شخص دیگری وجود ندارد. صحبت‌های ما باید با اسناد و دلایل قانع کننده باشد.

وی در واکنش به اینکه گفته می‌شود امیر قلعه‌نویی از جواد نکونام شکایت کرده است و آیا او می‌تواند به مرجعی خارج از جامعه فوتبال شکایت کند، به ایسنا گفت: خیر، طبق قانون چنین نیست و رسیدگی به مشکلات و دعاوی فوتبالی باید درون جامعه فوتبال و ارکان قضایی تعریف شده آن، رسیدگی شود.