کد خبر: ۴۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۹

امام جمعه اصفهان: بنگاه ها دنبال استفاده از جذابیت زنان برای فروش هستند

امام جمعه موقت اصفهان گفت: امروز همه بنگاه‌های معاملاتی و اقتصادی به دنبال استخدام زنان و دختران هستند چراکه هم حقوق کمتر بدهند و هم از جذابیت آنها برای فروش استفاده کنند.

به گزارش ایسنا، سید مجتبی میردامادی امروز جمعه در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته اصفهان با اشاره به 10 مرداد روز تغذیه سالم با شیر مادر اظهارکرد: با کمال تاسف باید گفت که امروز اشتباه بزرگ و فرهنگ بدی وارد کشور ما شده است که به سبب آن فرزندان ما از شیر و محبت مادر محروم مانده‌اند.

وی افزود: امروز همه بنگاه‌های معاملاتی و اقتصادی به دنبال استخدام زنان و دختران هستند چراکه هم حقوق کمتر بدهند و هم از جذابیت آنها برای فروش استفاده کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: این فرهنگ استفاده از زنان که به استعمار زنان نیز می توان تعبیر کرد باعث می شود تا ازدواج در کشور رخ ندهد و اگر ازدواجی رخ دهد دختران یا همسران دیگر تمایلی به داشتن فرزند نداشته باشند و این یک معضل بزرگ است.

میردامادی اضافه کرد: دولت، مردم و همه ارگان ها باید برای این معضل فکری کنند من نمی گویم زنان به سر کار نروند می گویم آنان به کارهای حرام تن ندهند.

وی تصریح کرد: خوش به احوال زنانی که معلمند، زنانی که استاد دانشگاه‌اند و خوش به احوال زنانی که خانه دارند و هنر عرضه می کنند همانند مادران و مادر بزرگان ما که تار تار فرش‌های زیر پایشان هنر خودشان بود.

وی افزود: امروز با این مشغله‌ها و این شغل‌ها زنان و دختران نمی توانند مادری کنند و همین امر باعث می شود تا جمعیت کشور کم و زادآوری پایین بیاید آنگاه کشور رو به پیری خواهد رفت.

میردامادی با انتقاد از فرهنگ سازی استفاده از شیر خشک و شیر غیر از شیر مادر اظهارکرد: تمام کارشناسان علمی دنیا می گویند کاملترین غذا برای فرزند انسان شیر مادر است و همتایی برای آن نتوانسته اند یافت کنند و من تعجب می کنم چگونه عده‌ای فرزند خود را با شیر خشک بزرگ می کنند یا شیر گاو می دهند در حالی که شیر گاو متعلق به گوساله است نه فرزند انسان!

وی با اشاره به 11 مرداد ماه روز اعدام شیخ فضل الله نوری گفت: مشروطه باید مشروعه باشد و قانون اساسی باید طبق قانون قرآن باشد این دو جمله نشان می‌دهد شیخ فضل الله انسانی روشن، عالم و شخصیتی بزرگ بوده که دشمنان او نتوانستند او را تحمل کنند و از دار آویزانش کردند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به 12 مرداد ماه و تشکیل مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی اظهارکرد: قانون اساسی امروز ایران از آن قانون‌هایی است که شیطان و دشمن نمی تواند بدان نفوذ کند و بسیار اساسی و کارآمد است.

میردامادی افزود: گاهی برخی از رفراندوم در خصوص این قانون اساسی می گویند و مدام اظهار می کنند آنانی که به این قانون رای دادند فوت شده‌اند، این در حالی است که این قانون توسط صدها مجتهد و عالم بررسی و تدوین گردیده و به همین آسانی به وجود نیامده که بخواهد از بین برود و یا نیاز به رفراندوم داشته باشد.

وی به 14 مرداد و روز حقوق بشر اشاره و تصریح کرد: کدام حقوق بشر؟ همان حقوق بشری که آمریکا و اسرائیل هر جنایتی که دوست داشته باشند انجام دهند و آن را مطابق حقوق بشر بدانند، وقتی اسرائیل این چنین به غزه حمله می کند که تمام دنیا از آن متنفر می‌شود و حتی مدارس سازمان ملل را هدف می‌گیرد این حقوق بشر را باید دور انداخت.

امام جمعه موقت اصفهان با انتقاد از برخی سران عرب اظهارکرد: این سران بدبخت باید بدانند اگر به خاطر جنایات غزه در این دنیا پای میز محاکمه نیامدند حتما در آن دنیا خواهند آمد و اسرائیل بداند اگر صبر مسلمانان فارغ از حکومت هایشان به سر بیاید و نیروهای آماده ایران صبرشان لبریز شود آنگاه از صفحه جغرافیا محو خواهد شد.

میردامادی تصریح کرد: متاسفانه صهیونیست‌ها آبروی بشریت را برده‌اند آنها برای انسان آبروی نگذاشته‌اند و شاید انسان های این تاریخ در قبال این جنایت‌ها نتوانند سر بلند کنند و در برابر آیندگان و سازمان ملل متحد که امروز به سازمان ملل مرده تبدیل شده بداند اگر خود کاری نکند جامعه جهانی دست به کار خواهد شد.

وی به روز تخریب حرمین بقیعین نیز اشاره کرد و افزود: امروز داعش و سالها پیش روسای آنها اقدام به تخریب بارگاه‌های ائمه می‌کنند این کار آنها یعنی تخریب اسلام و تخریب مکاتب اسلام. ما امروز به امام زمان(عج) شکایت می کنیم که آقا آنها در مقابل ما چنین می کنند چرا آنها چشمانشان را بر روی اثرات این مکان های مقدس بسته اند؟