کد خبر: ۴۸۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۸۲

این مرد مرموز، پشت پرده درخواست 80 نماینده برای برکناری مدیرعامل بانک ملی!

درحالی که سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد که «80 نفر از نمایندگان مجلس با امضای نامه ای به وزیر اقتصاد خواستار رسیدگی به موضوع عدم کفایت کاری عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی شدند» ، پیگیری های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که پشت پرده ی این اتفاق کم سابقه ، «مرد پشت پرده سیستم باکی کشور» است!

به گزارش«تیک» و به نقل از  انتخاب ؛ «مرد پشت پرده سیستم بانکی کشور» که تلاش های سنگین وی مانع شد تا نیروی وی در دولت پیشین (خاوری) در راس بانک ملی (مهمترین بانک کشور) قرار گیرد ، اینک در تلاش و تکاپویی تازه، در پی تصاحب مجدد این پست حساس است.

این فرد ، پیشتر موفق شده بود در دولت احمدی نژاد، محمود خاوری (همشهری خود) را در این سمت قرار دهد.

این درحالیست که پس از برکناری خاوری در دولت نخست احمدی نژاد ، خاوری برای ادامه ی زندگی راهی کانادا شده بود ، اما همین فرد با فرستادن آقای « ت » (همشهری وی و نماینده مجلس) ، باعث شد تا خاوری به ایران بازگردد و سپس فساد سه هزار میلیاردی به جریان بیافتد!

این فرد خود نیز در ایام دولت قبل بازداشت شده بود ، اما این اتفاق با اعتراض شدید احمدی نژاد مواجه شد. البته وی پس از مدتی از زندان آزاد شد ، اما هنوز قرار منع تعقیب برای وی صادر نشده است و تحقیقات در مورد وی ادامه دارد.

با این حال، و با وجود نفود سنگین وی در سیستم بانکی کشور ، و مقاومت و البته حذف جسورانه لابی ها و مافیای سنگین توسط دکتر طیب نیا وزیر اقتصاد دولت دکتر روحانی و همچنین همتی مدیر عامل بانک ملی، باعث شد «مرد پشت پرده سیستم بانکی کشور» فعلاً از قراردادن نیروی خود در بانک ملی صرف نظر کند ، اما خبرنگار ما کسب اطلاع کرده که این فرد مرموز، بار دیگر فعالیت های تخریب گرایانه خود را آغاز کرده تا بتواند ضمن فشار به وزیر اقتصاد، مدیرعامل بانک ملی را تغییر دهد.

«مردِ پشتِ پرده ی سیستمِ بانکی کشور» اما، پس از آنکه فهمید مقاومت های دکتر طیب نیا آنقدر سنگین است که وی هیچ گاه نمی تواند بار دیگر بانک ملی را در اختیار خود ببیند، در پی راهکار دیگری برآمده است. او این بار به فکر اهرم مجلس افتاده و البته موفق شده از طریق لابی پرنفوذ خود در یک فراکسیون خاص با حضور آقای «ت» ، تعداد زیادی از نمایندگان دلسوز مجلس را برای تغییر مدیر عامل بانک ملی ایران مجاب کند.

جالب آنکه این فرد ارتباط بسیار نزدیکی با تیم احمدی نژاد دارد، به طوریکه در شرایطی که هم اینک، خودِ وی مسئولیتی دارد ، اما در مراسم ختم پدرش در شهرستان، مشایی و احمدی نژاد حضور یافتند! با این حال و در اتفاقی کم سابقه، اجازه انتشار هیچ عکس و خبری در این مورد داده نشده است.

شنیده های خبرنگار ما حکایت از آن دارد که وی همچنین تلاش کرده از طریق ارتباط با احمدی نژاد و سپس اتصال به لابی جبهه پایداری ، زمینه را برای «درخواست رسمی مجلس از وزیر اقتصاد در مورد برکناری مدیرعامل بانک ملی» مهیا کند.

دم خروس زمانی آشکارتر شده که دلیل درخواست این 80 نماینده مجلس برای برکناری مدیرعامل بانک ملی، «وجود مشکلات در سیستم اداری» و «عدم تکریم ارباب رجوع در بانک ملی» عنوان شده است!