کد خبر: ۴۸۶۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۴

کنگره آمریکا کمک‌ اضطراری به سیستم دفاع موشکی رژیم صهیونیستی را تایید کرد

اعضای کنگره آمریکا به اتفاق آراء کمک‌ اضطراری و فوری به سیستم دفاع موشکی "گنبد آهنین" رژیم صهیونیستی به ارزش 225 میلیون دلار دیگر را تصویب کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری راشاتودی، در شرایطی که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه ادامه دارد، "لیندسی گراهام"، سناتور آمریکایی مدعی شد: اسرائیل به کمک ما برای محافظت از شهروندانش با استفاده از گنبد آهنین نیاز دارد.

سناتور جان مک‌کین نیز گفت: ما طرف اسرائیلی‌ها هستیم چرا که اگر آن‌ها گنبد آهنین نداشته باشند، نمی‌توانند از خودشان دفاع کنند.

کمک 225 میلیون دلاری آمریکا به رژیم صهیونیستی صرف تجدید ذخایر موشکی گنبد آهنین در انبارها خواهد شد. این سیستم راکت‌هایی که از سوی حماس شلیک می‌شود، خنثی می‌کند اما بمب‌های نیروهای رژیم صهیونیستی موجب تخریب منازل مسکونی در غزه و کشتار غیرنظامیان بی‌شماری شده است.

طبق گزارش سرویس تحقیقات کنگره آمریکا، واشنگتن تاکنون بیش از 700 میلیون دلار برای تامین هزینه‌های توپخانه، رهگیرها و هزینه‌های تولید و نگهداری جنگ افزارهای رژیم صهیونیستی هزینه کرده است. حال به نظر می‌رسد که این مبلغ قرار است از مرز یک میلیارد دلار نیز بگذرد.