کد خبر: ۴۸۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۱

عقب‌نشینی داعشی‌ها از چند روستای دیرالزور سوریه

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد اعضای گروه دولت اسلامی (داعش) پس از وقوع درگیری‌هایی از چند روستای تحت نفوذ یک قبیله سنی در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد، شبه‌نظامیان افراطی داعش از روستاهای "ابوحمام"، "الکشکیه" و "غرانیج" که تحت امر یک قبیله سنی به نام "الشعیطات" در استان دیرالزور است، عقب‌نشینی کرده‌اند.

این سازمان همچنین اعلام کرد، اعضای این قبیله مقرهای متعلق به داعش را در روستای چهارمی به آتش کشیدند و گزارش‌ها حاکی از آن است که داعشی‌ها از پنجمین روستا در این منطقه نیز عقب‌نشینی کردند.

درگیری میان اعضای این قبیله سنی و داعشی‌ها از روز چهارشنبه آغاز شد و اعضای قبیله مذکور این حرکت را "قیام" علیه داعش خواندند. این درگیری‌ها زمانی رخ داد که داعش سه تن از اعضای قبیله نام برده را ربودند و توافقی را که میان دو طرف برقرار بود، نقض کردند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه تاکید کرد، این قبیله سنی به داعش قول داده بود که مخالفتی با این گروه‌ تروریستی نداشته باشد و در مقابل، شبه‌نظامیان داعش هم به اعضای این قبیله کاری نداشته باشند و به آن‌ها حمله نکنند.

این سازمان با اعلام اینکه این درگیری‌ها میان داعشی‌ها و اعضای این قبیله بسیار شدید بود، تاکید کرد: روز پنج‌شنبه، اعضای داعش به روستاها حمله کرده و منازل را تفتیش کرده و چند تن از اعضای این قبیله را ربودند و 9 تن از اعضای داعش نیز در این درگیری‌ها به هلاکت رسیدند.