کد خبر: ۴۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۶۶

عراق آموزش نیروهای گردان موصل در ایران را تکذیب کرد

رییس سابق پارلمان عراق آموزش نیروهای گردان موصل در ایران را تکذیب کرد.

به گزارش «تیک» و به نقل از ایسنا،  محمد الخالدی از نزدیکان اسامه النجیفی و از رهبران فراکسیون "متحد برای انجام اصلاحات" در گفت‌وگو با الشرق الاوسط با اشاره به بیانیه‌ای منتشر شده در برخی رسانه‌های عراقی مبنی بر آموزش نیروهای گردان موصل در ایران واقلیم کردستان عراق تاکید کرد که هیچ گونه بیانیه‌ای در این خصوص از سوی اسامه النجیفی منتشر نشده است.

وی افزود: آنچه که منتشر شده کذب محض بوده و هدف آن نیز بر هم زدن اوضاع است و کسانی که در صدد انتشار این گونه مطالب هستند، آنهایی هستند که در تاریکی به سر می‌برند.

الخالدی ادامه داد: گردانی که در موصل با هدف مبارزه با داعش تشکیل شده هیچ گونه کمک و آموزشی در ایران و یا اقلیم کردستان دریافت نکرده و تنها از سوی موصلی‌ها تشکیل شده است. هم‌چنین این گردان از هیچ گونه حمایت دولتی برخوردار نیست و به هیچ جناحی نیز وابستگی ندارد.

در بیانیه‌ای منتسب به اسامه النجیفی ، رییس سابق پارلمان عراق که چندی پیش در خبرگزاری‌های این کشور نیز منتشر شده آمده است: اهالی موصل مرا به عنوان فرمانده گردان موصل که برای مبارزه با گروهک تروریستی داعش تشکیل شده، انتخاب کرده است. نیروهای این گردان در ایران و اقلیم کردستان آموزش دیده اند و هدف از تشکیل آنها نیز آزادسازی موصل از دست داعشی ها بوده است.

بنابر ادعای این بیانیه گردان‌های دیگر از جمله جیش المجاهدین و نیروهای طریقت نقشبندیه نیز اعلام کردند که قصد پیوستن به گردان موصل را -که از سوی اسامه النجیفی، رییس سابق پارلمان عراق و اثیل النجیفی، برادرش که به عنوان استاندار نینوا فعالیت می‌کند- دارد.