کد خبر: ۴۸۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۵

ناتو: رادار ما در ترکیه ارتباطی به امنیت اسرائیل ندارد

در بحبوحه افزایش انتقادها از دولت ترکیه به خاطر استفاده احتمالی از پایگاه راداری "کورچیک" برای اسرائیل، فرمانده ارشد ناتو اعلام کرد که این رادار صرفا برای تامین امنیت اروپاست.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه حریت، ژنرال فیلیپ بریدلاو، فرمانده ارشد ناتو در اروپا در یک بازدید از سیستم‌های پاتریوت مستقر در استان غازی‌آنتپ به شبکه خبری سی‌ان‌ان ترک گفت، پایگاه راداری کورچیک در مالاتیه، در شرق ترکیه بخشی از رویکرد فاز سازگاری برای دفاع موشکی اروپاست. این یک رادار آمریکایی است که به ناتو پیشنهاد شد و هیچ ارتباطی به امنیت اسرائیل ندارد. شما به زودی شاهد ایجاد دو استقرار رادارهای مشابه در رومانی و لهستان خواهید بود. تمامی این رادارها برای تامین امنیت برای اروپا هستند.

وی افزود: داشتن رادارهای بیشتر هدف ائتلاف است و همچنین اهمیت ترکیه را برای ناتو افزایش می‌دهد. ناتو به دنبال استقرار موشک‌های کروز کلاس آگیس در اسپانیا است.

ژنرال بریدلاو رضایت خود را بابت سیستم‌های پاتریوت ترکیه ابراز داشت و گفت: با داشتن سیستم‌های پاتریوت هلند، آلمان و آمریکا در ترکیه، این کشور کارهای زیادی را می‌تواند برای ائتلاف انجام دهد. حتی یک موشک هم نمی‌تواند به خاک ترکیه اصابت کند و این یک موفقیت است.

فرمانده نیروهای ائتلاف در اروپا همچنین درباره اوضاع در عراق نیز سخن گفت و بر ضرورت ایجاد یک دولت کاملا جامع در این کشور تاکید کرد.

وی افزود: ما خواهان سازش و کاهش تنش‌ها در عراق هستیم.