کد خبر: ۵۰۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۷۰

روحانی: برخی فکر می کنند حمایت از دولت چیز بدی است/نمی‌دانم بعضی‌ها آنچه را به نام اسلام می‌گویند از کجا آورده‌اند

رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ملت ایران پرچم استقلال به معنای واقعی کلمه را به اهتزاز در خواهد آورد، گفت: مردم ما پرچم توسعه، پیشرفت و اقتدار ملی را بر دوش خواهند گرفت و ایران اسلامی را به کشوری نمونه برای منطقه و جهان مبدل خواهند کرد.
رییس جمهوری با تأکید بر اینکه ملت ایران پرچم استقلال به معنای واقعی کلمه را به اهتزاز در خواهد آورد، گفت: مردم ما پرچم توسعه، پیشرفت و اقتدار ملی را بر دوش خواهند گرفت و ایران اسلامی را به کشوری نمونه برای منطقه و جهان مبدل خواهند کرد.

به گزارش «تیک»، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، رییس‌ جمهوری روز شنبه در جمع پژوهشگران و مدیران جهاد دانشگاهی، با اشاره به سخن امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه «ما می‌توانیم»، گفت: ملت ما تحت لوای جهاد دانشگاهی به جهانیان ثابت خواهد کرد که می‌تواند راه امام(ره) و راهی که مقام معظم رهبری نشان‌ داده‌اند، ادامه دهد.

رییس جمهوری ادامه داد: در تاریخ انقلاب اسلامی هر جا نام جهاد در میان بوده است خیر و برکت نصیب کشور و ملت شده است. جهاد سازندگی در روستاها و در دفاع مقدس خودباورانه، مبتکرانه، مخلصانه و مؤمنانه درخشید زیرا نمی‌توان کار جهادی را بدون اخلاص، اعتقاد، ایمان، پشتکار و خودباوری شروع کرد و ادامه داد.

دکتر روحانی با تأکید بر اینکه دولت یازدهم در یک سال گذشته در همه زمینه‌ها کار جهادی را با حضور، حوصله و حمایت‌های همه جانبه مردم آغاز کرده است، گفت: دولت تدبیر و امید با هدایت‌های رهبر معظم انقلاب و مشارکت مردم به موفقیت‌های بزرگی دست یافته است.

رییس جمهوری با اشاره به اینکه دولت نماینده مردم است و رییس‌ جمهوری، وزرا و مسئولان کشور عناوین خود را از مردم به امانت گرفته‌اند، اظهار داشت: اگر کسی از دولت حمایت کرد از قاطبه مردم حمایت کرده است، بنابراین باید دست را در دست یکدیگر قرار دهیم تا ایرانی سرافراز توأم با توسعه‌ای قابل قبول برای این ملت بسازیم.

رییس شورای انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه مایه پیشرفت و توسعه برخورداری از علم و دانش است،‌ سیره نبی مکرم اسلام(ص) در استفاده از تجارب دیگران در مواجهه با رویدادها، را یادآور شد و گفت: نمی‌دانم بعضی‌ها آنچه را به نام اسلام می‌گویند از کجا آورده‌اند، زیرا اسلام در فراگیری علم مرز نمی‌شناسد و باید برای به دست آوردن علم از هر کجا استفاده کرد.

رییس شورای عالی اقتصاد افزود: هفتاد سال است در ایران سابقه برنامه‌ریزی ملی وجود دارد اما هنوز یک برنامه مدون، دقیق و حساب شده برای انتقال علم و فناوری از بیرون به داخل و بالعکس نداریم و این از نقایص ما است. باید برنامه مدونی برای انتقال دانش، علم، پژوهش و فناوری از یک سو و ایجاد زنجیره تا رسیدن به بازار و دستیابی به برند از سوی دیگر داشته باشیم.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برخی فکر می کنند حمایت از دولت چیز بدی است، تصریح کرد:نمی دانم بعضی آنچه به نام اسلام می گویند را از کجا آورده اند.