کد خبر: ۵۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۶

عراقچی: دور بعدی مذاکرات احتمالا در سطح وزرا برگزار خواهد شد/ طرف مقابل مانند ایران به قدر کافی در مذاکرات جدی است

معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که در مذاکرات آینده با موضوعات سختی روبرو هستیم و یافتن راه‌حل قابل پذیرش برای دو طرف نیز سخت خواهد بود.
معاون بین‌الملل وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: واقعیت این است که در مذاکرات آینده با موضوعات سختی روبرو هستیم و یافتن راه‌حل قابل پذیرش برای دو طرف نیز سخت خواهد بود.

به گزارش «تیک»، عباس عراقچی، معاون بین الملل وزارت امور خارجه در حاشیه همایش واکاوی روند پیشبرد سیاست هسته ای در دولت یازدهم در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات خود با معاون امور بشر دوستانه سازمان ملل گفت: برای ارسال کمک های ایران به عراق، سوریه، افغانستان و بویژه مردم تحت محاصره غزه تبادل نظر کردیم و یکی از بحث های مهم، سیاسی نکردن مباحث مربوط به کمک های بشر دوستانه به مردمی که تحت جنایت تروریست های تکفیری و رژیم صهیونیستی قرار دارند بود.

وی افزود: لازم است بدون سیاسی کردن کمک های بشر دوستانه و استفاده ابزاری حقوق بشر برای مقاصد سیاسی کمک ها بدست مردم تحت اشغال برسد.

عراقچی گفت: مردم غزه پیش از حمله اسرائیل بخاطر محاصره در شرایط دشواری بودند و اکنون در شرایط جنگی نیازمند ارسال کمک‌های فوری هستند.

معاون بین الملل وزارت خارجه با اشاره به اجلاس کمیته فلسطین اجلاس عدم تعهد گفت: ما بعد از این اجلاس به سهم خود کمک‌هایی را آماده کردیم که نیازمند هماهنگی برای مجوز پرواز برای ارسال کمک‌ها و همچنین آوردن زخمی‌های غزه به ایران است که متاسفانه روند کمک‌ها کند و ناکافی است که با خانم "آموس"، معاون امور بشر دوستانه سازمان ملل مذاکراتی انجام شده است.

عراقچی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته ای خاطر نشان کرد: دور بعدی مذاکرات احتمالا در سطح وزرا برگزار خواهد شد و پیش از آن نیز مذاکرات دو جانبه ای با اعضای 1+5 خواهیم داشت که البته هنوز قطعی نشده است.

وی افزود: معتقدم طرف مقابل باید تصمیمات سختی بگیرد و باید خلاق‌تر باشیم و راه‌ حل‌های خلاقانه تری را برای مشکلات موجود بیابیم.

عضو تیم مذاکره کننده هسته ای با بیان اینکه فکر می‌کنم طرف مقابل نیز مانند ایران به قدر کافی در مذاکرات جدی است تا این مذاکرات را ادامه داده تا به سرانجام برسد گفت: واقعیت این است که با موضوعات سختی روبرو هستیم و یافتن راه حل قابل پذیرش برای دو طرف سخت خواهد بود.