کد خبر: ۵۰۵۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۰

تهران از لحاظ بودجه‌ای به رتبه هفتم ارتقا یافت

استاندار تهران با اشاره به مشکلات بودجه‌ای استان تهران گفت: بودجه این استان نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافت.

به گزارش  فارس ، سیدحسین هاشمی بعداز ظهر امروز در حاشیه همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهریار با برگزاری نشست مطبوعاتی کوتاه با خبرنگاران در شهریار با اشاره به برخی از مشکلات و معضلات استان تهران در زمینه بودجه‌ای اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام شده در جهت رفع مشکلات و معضلات بودجه‌ای استان تهران بودجه این استان نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافت.

وی ادامه داد: استان تهران از لحاظ بودجه‌ای در سال‌های گذشته در میان سایر استان‌های کشورمان در رتبه یازدهم قرار داشت که این بار به رتبه هفتم ارتقا یافت که این امر نکته خوبی است.

استاندار تهران در خصوص شهرک صنعتی شهرستان شهریار خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی شهرستان شهریار یک مزیت و فرصت عالی برای استان تهران محسوب می‌شود که علاوه بر استان تهران فرصت‌های بی‌نظیری را برای شهرستان شهریار نیز ایجاد می‌کند.

هاشمی در ادامه با تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین اظهار داشت: در شهرک صنعتی شهریار بالطبع از فناوری‌های نوین استفاده خواهد شد تا بهره‌وری را به حداکثر برساند.

استاندار تهران با برشماری فواید برگزاری همایش‌هایی نظیر همایش معرفی توانمندی‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرستان شهریار بیان کرد: برگزاری چنین همایش‌هایی و حضور مسئولان کشوری همچون علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان می‌تواند سبب جلب نظر هرچه بیشتر سرمایه‌گذاران شود و رغبت‌ها را به منطقه افزایش دهد.

هاشمی با تکیه بر سیاست‌های دولت یازدهم مبنی بر لزوم دخالت دادن مردم در زمینه اقتصاد اظهار کرد: منابع مردم همچون سرمایه‌هایی بی پایان است که دولت و استان تهران قصد استفاده از آنها را دارد تا بتواند کشور را هرچه بیشتر به سمت پیشرفت سوق دهد.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر عاقبت طرح تبدیل شهرستان شهریار به فرمانداری ویژه غرب استان تهران که مطابق اظهارات نماینده مردم شهریار در بهارستان به دلایل سیاسی مسکوت مانده است، خاطرنشان کرد: با تبدیل شهریار به فرمانداری ویژه غرب تهران هیچ بودجه اضافه‌ای به این منطقه تخصیص نخواهد یافت.

هاشمی افزود: تنها برخی از سمت‌های مسئولان این شهرستان ارتقا می‌یابد که همین امر نیز می‌تواند سبب بروز فرصت‌های بیشتری برای پیشرفت شهریار باشد.