کد خبر: ۵۰۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۲۲

مذاکره با آمریکا از دشمنی آمریکا کم نکرده است

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: مذاکره ایران با آمریکا در قالب 1+5 در موضوع هسته ای باعث نشده دشمنی آمریکا کم شود.

به گزارش مهر، سید عباس عراقچی عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان در همایش واکاوی پیشبرد سیاست هسته ای در دولت یازدهم گفت: نباید به ابزار مذاکره دلخوش کرد و نباید از آن ترسید.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در اجلاس سفرا گفت: همانطور که آقای روحانی گفتند، بعضی ها مذاکره هراسی دارند مثل این می ماند که رزمنده ای از سلاح خود بترسد یا کسی فکر کند همه چیز اسلحه است. مذاکره ابزاری برای هدف است و هر جا مفید باشد باید به کار گرفته شود و هر جا که مضر باشد نباید استفاده شود.

وی همچنین درباره مذاکره ایران و آمریکا گفت: در میدان مذاکره مبارزه صورت می گیرد و مذاکره ما با آمریکا نیز در همین راستا است.

عراقچی با اشاره به اینکه مذاکره با آمریکا همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرمودند تنها در موضوع هسته ای بوده و در همین مورد نیز مفید است گفت: مذاکره با آمریکا در قالب 1+5 در موضوع هسته ای باعث نشده دشمنی آمریکا کم شود و همانطور که در عرصه تحریم مقابله می کنیم در عرصه مذاکره نیز مقابله خواهیم کرد.