کد خبر: ۵۰۵۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۲

لاریجانی: قضاوت‌هایی که نسبت به مطهری بوده خلاف بود

رییس مجلس شورای اسلامی در پی تذکر نعمتی نماینده مردم اسدآباد در خصوص هیات نظارت بر مطبوعات اظهار کرد: به نظر می‌آید قضاوت‌هایی که نسبت به مطهری و نسبت ایشان به من شده خلاف بود.

به گزارش ایسنا، بهروز نعمتی، نماینده مردم اسدآباد در تذکر آیین‌نامه‌ای خطاب به هیات رییسه مجلس در مورد انتخاب عضو ناظر در هیات نظارت بر مطبوعات، گفت: این موضوع ایراد جدی دارد. حق نمایندگان نباید ضایع شود.

وی افزود: در این خصوص استفساریه‌ای تقدیم هیات رییسه شده است که بر اساس آن سایر نمایندگان نیز این حق را داشته باشند که کاندیدا شوند، لذا این استفساریه باید در دستور کار مجلس قرار گیرد.

علی لاریجانی که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت در پاسخ به این تذکر گفت: موقعی که این موضوع مطرح شد ابهام در آن وجود داشت؛ لذا جهت بررسی به هیات رییسه ارجاع داده شد، اما به نظر می‌آید قضاوت‌هایی که نسبت به آقای مطهری و نسبت ایشان به من گفته شده خلاف بود و وی کاندید نیست.

رییس مجلس تصریح کرد: بعد از این مساله تعدادی از نمایندگان که کاندیدای عضویت در هیات نظارت بر صداوسیما و مطبوعات بودند آمدند و گفتند که پیشنهاد آنها را کمیسیون فرهنگی قبول نکرده است؛ لذا این موضوع را در هیات رییسه بررسی کردیم. جمع‌بندی این بود که کمیسیون فرهنگی دلیلی ندارد که افراد دیگر را محروم کند و می‌توان سایر افراد را هم اضافه کرد تا نمایندگان دیگر هم حق انتخاب داشته باشند؛ بنابراین در اینجا کمیسیون تصمیم‌گیر نهایی نیست.

وی خاطرنشان کرد: در همین زمینه این موضوع را به رییس کمیسیون فرهنگی گفتیم و او هم گفت یک بار دیگر در کمیسیون فرهنگی بررسی می‌کنیم؛ لذا بنده معتقدم از نظر نظام آیین‌نامه‌ای راه‌حلی به نظر نمی‌رسد، اگر نمایندگان پیشنهادی دارند بگویند.

بر اساس این گزارش، بهروز نعمتی در ادامه تذکر خود خواستار در دستور قرار گرفتن استفساریه‌ای در همین زمینه شد که لاریجانی نیز در پاسخ به وی گفت: اگر این موضوع در دستور قرار گیرد مانند دو فوریتی باید فردا به آن رسیدگی شود در حالی که فردا موضوع استیضاح وزیر علوم در دستور کار قرار دارد و عملا نمی‌توانیم به این موضوع بپردازیم.

به گزارش ایسنا، حین تذکر نعمتی و پاسخ لاریجانی به وی، در این میان درگیری لفظی میان جهانگیرزاده، نماینده ارومیه و کوچک‌زاده نماینده تهران رخ داد که جهانگیرزاده به وی گفت: شما اول فحش دادید و همچنین خطاب به کوچک‌زاده گفت پرونده تو دست من است.