کد خبر: ۵۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۲

غرضی: استیضاح وزیر به ضرر مردم و منافع ملی است

یکی از نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری استیضاح وزیر را به ضرر مردم و منافع ملی کشور دانست و گفت:‌ مجلس اگر می‌خواهد اقتدار خود را نشان دهد بهتر است به طور ریشه‌ای مشکلات و مسائل کشور را مورد بررسی قرار دهد و نه اینکه با فشار بر روی یک یا دو تن از وزرا بخواهد خودنمایی و قدرت نمایی کند.

سید محمد غرضی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب که استیضاح وزیر متعلق به دوران مشروطه بوده است، گفت: امروز باید تمامی نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان بدانند که استیضاح دیگر در دنیای کنونی جایگاهی ندارد.

وی ادامه داد: اینکه امروز یک وزیر را بنا به هر گونه دلیل به مجلس فرا می‌خوانند و تلاش دارند وی را از سمت خود برکنار کنند نه تنها به نفع کشور نیست بلکه به زیان مردم و به طور کلی منافع ملی کشور است.

غرضی اظهار داشت: استیضاح سبب نمی‌شود که وضعیت سیاسی و اقتصادی کشور به سوی آرامش و ثبات حرکت کند و استیضاح کنندگان این را باید بدانند این اقدام  آنان بی‌نتیجه و بی‌حاصل است.

این کاندیدای دور یازدهم ریاست جمهوری تصریح کرد: مجلس اگر می‌خواهد اقتدار خود را نشان دهد بهتر است به طور ریشه‌ای مشکلات و مسائل کشور را مورد بررسی قرار دهد و نه اینکه با فشار بر روی یک یا دو تن از وزرا بخواهد خودنمایی و قدرت نمایی کند.

غرضی گفت: ۳۶ سال بحث و جدل میان دو گروه سیاسی تا به امروز باعث توسعه و آبادانی کشور آنگونه که لایق ایران است نشده است و بهتراست به جای بحث و جدل با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند.

بنا به گفته غرضی در صورتی که تعامل میان این دو گروه سیاسی برقرار شود ما می‌توانیم آینده کشور را روشن ترسیم کنیم و آنچه که وظیفه نظام است را برای ملت فراهم کنیم.

وی بیان داشت: اینکه امروز گروهی در مجلس به دنبال جنگ و صف کشی هستند به طور کلی شایسته یکی از مهم‌ترین قوه‌های کشور نیست. اگر آنان با دولت بر سر موضوعی مخالفت می‌کنند و تلاش در استیضاح وزیر علوم و یا احتمالا وزرای دیگر دارند بهتر است در برنامه کاری خود تغییراتی را اعمال کنند چرا که این دعواهای سیاسی به نفع نظام نیست.

غرضی در پایان گفت: اگر شما نمایندگان فرد یا افرادی از دولت را بخواهید از مسند وزارت با استفاده از قدرت استیضاح برکنار کنید بار دیگر می‌گویم نه به نفع نظام و نه به نفع مردمی است که شما با رای آن‌ها به خانه ملت راه پیدا کرده‌اید.