کد خبر: ۵۰۵۶۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۶۲

جدیدترین خبرها برای خبرنگاران از «سمان»

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در نشستی با خبرنگاران حوزه‌ی رسانه، توضیح‌هایی را درباره‌ی شرایط جدید سایت «سمان» برای خبرنگاران داد.

به گزارش ایسنا، حسین انتظامی درباره‌ی شرایط ثبت نام خبرنگاران در سایت «سمان»، از حضور شورایی هفت نفره برای تعیین شرایط جدید خبرنگاران خبر داد و گفت: این شورا شامل مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد، یک استاد روزنامه‌نگاری یا علوم ارتباطات از دانشگاه تهران، یک استاد علوم ارتباطات به انتخاب شورای پژوهشی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، یک پیشکسوت مطبوعات، نماینده‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی روزنامه‌نگاری و نماینده‌ی شورای هماهنگی تشکل‌های مدیریتی مطبوعات همراه نماینده‌ی خبرنگاران حوزه‌ی رسانه خواهد بود.

او با اشاره به این‌که اعضای شورا برای ثبت نام خبرنگاران در سایت «سمان» روش و مبنایی با هدف امتیازبندی خبرنگاران گذاشته‌اند، اظهار کرد: آثار خبرنگاران، سوابق، مدارک تحصیلی و رشته‌ی تحصیلی، دوره‌ی کارآموزی، حق بیمه توسط رسانه‌ای که فعالیت می‌کنند و همچنین برنده شدن در جشنواره‌ی مطبوعات، کتاب‌ها و تألیفات، به‌عنوان شاخص‌های مورد نظر اعضای شورا به تصویب رسیده است که به‌زودی به‌شکل شفاف منتشر می‌شود و در اختیار همه قرار می گیرد.

معاون مطبوعاتی همچنین بیان کرد: طبق آیین‌نامه‌ای که تصویب شده، اصالت با کارت خبرنگاری در رسانه‌هاست و بعد، اعتباری است که سازمان نظام صنفی به خبرنگار می‌دهد و هر کسی که بخواهد می‌تواند از مزایای خبرنگاری استفاده کند.

او همچنین با انتقاد از شرایط ثبت نامی که در دولت گذشته در سایت «سمان» وجود داشت، اظهار کرد: متأسفانه در حال حاضر کارت‌هایی از وزارت ارشاد در دست افرادی دیده می‌شود که هیچ سنخیتی با خبرنگاری ندارند. در صورتی که سازمان نظام صنفی از خبرنگار واقعا همان‌گونه که خبرنگار هست، حمایت می‌کند.

انتظامی با اشاره به این‌که تا کنون در سامانه‌ی «سمان» بیش از 21هزار حساب کاربری ایجاد شده است‌، افزود: طبق دستورالعمل جدید، این 21هزار حساب کاربری، بررسی و پالایش خواهند شد و اولویت با افرادی است که پس از درج آیین‌نامه‌ی جدید، ثبت نام کنند، سپس با 400 عضوی است که قبلا در این سامانه پذیرش‌شان کامل شده و در نهایت نیز بقیه‌ی افرادی که نام‌شان در «سمان» ثبت شده است.