کد خبر: ۵۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۷

ملاک استخدام کارکنان رفع سد معبر شهرداری «قلچماق» بودن است

در پی درگذشت کارگری که بر اثر ضرب و شتم توسط ماموران منسوب به منطقه ۴ شهرداری تهران روز پنجشنبه ۲۳ مردادماه در خیابان تهران‌پارس کشته شده بود، مسئول اتحادیه کارگران شهرداری تهران از نبود کوچک‌ترین نظارت از جانب شهرداری بر عملکرد پیمانکاران رفع سد معبر انتقاد کرد.

«رحیم عباسی» در گفتگو با ایلنا اظهار داشت: شهرداری بر بخش‌هایی هم‌چون مترو، اتوبوسرانی و... نظارت دارد اما در کمال تعجب می‌بینیم که در بخش رفع سدمعیر کوچک‌ترین نظارتی وجود ندارد.

وی در تشریح «نحوه نظارت شهرداری بر کار پیمانکاران طرف قرارداد خود» گفت: شهرداری با گرفتن ضمانتنامه حسن انجام کار بر دیگر وظایف پیمانکار نظارت و دخالتی نمی‌کند اما این نظارت بر روی کارگران و کارکنان رسمی شهرداری از طریق حراست و گزینش وجود دارد.

عباسی افزود: ملاک پیمانکاران برای انتخاب افرادی که در رفع سد معبر «جثه فیزیکی و تنومند بودن» است و پیمانکاران شهرداری در این بخش به عبارتی «قلچماق» استخدام می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که در بازدیدهای روزانه خود به این‌دست از افراد برخورد کرده است، ادامه داد: حتی این افراد با من به عنوان یک مقام مسئول نیز برخوردی خشن و موضعی بالادستی دارند و با بیان این جمله که «اصلاً می‌خواهیم باج بگیریم، شما چه کاری دارید» پاسخگو هستند.

عباسی ضمن اظهار تأسف خود و دیگر همکارانش در شهرداری از بروز این حادثه برای یک کارگر خدماتی گفت: با شرایط پیش آمده کارگران شهرداری خجالت می‌کشند که حتی برای عرض تسلیت به بازماندگان این کارگر مراجعه کنند.