کد خبر: ۵۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۷

یک عضو فراکسیون رهروان ولایت: استیضاح وزیر علوم قطعاً‌ رأی نخواهد آورد

 یک عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت:‌ باید به وزیر علوم فرصت بیشتری دهیم و اعتماد کنیم. با توجه به شرایط حاکم بر مجلس قطعاً‌ استیضاح وزیر علوم رأی نخواهد آورد.

محمد دامادی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با تصحیح دلایل مخالفتش با استیضاح وزیر علوم گفت: زمان زیادی از سخنان مقام معظم رهبری در حمایت از دولت نگذشته است علاوه بر آن وزیر علوم، وزیر دیررسیده به دولت است پس مجالی برای کار کردن نداشته که حالا برخی نمایندگان در صدد برکناری او هستند.

نماینده مردم ساری اکثریت جامعه دانشگاهی را مخالف استیضاح وزیر علوم دانست و افزود: جامعه هدف استیضاح کنندگان بهترین جوانان کشور و با ارزش ترین محیط های علمی کشور است. از آنجا که این استیضاح در آستانه بازگشایی دانشگاه ها انجام می‌شود باید بگویم نتیجه ای جز بازگشت تنش و التهاب به فضای دانشگاه ها پس از یک دوره چند ماه نتیجه دیگری درپی نخواهد داشت.

وی خطاب به استیضاح کنندگان را رفع چالش ها و مشکلات اقتصادی کشور را اصلی ترین نیاز امروز کشور دانست و افزود: امروز در حوزه های اقتصادی مشکلات زیادی وجود دارد که برای رفع آنها به مشارکت و همکاری و یاری همه جریان ها و گروه های سیاسی نیاز داریم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت متلک پرانی و زورآزمایی‌های سیاسی را به ضرر نظام دانست و افزود: مردم رفتار و کردار نمایندگان مجلس را به دقت زیر نظر دارند. این نحوه طرح استیضاح آن هم با وزیری که پس از ورودش به وزارت علوم موجب آرامش و تعادل سیاسی در دانشگاه ها شدند قطعاً‌ شایسته نیست و موجب نارضایتی طیف وسیعی از مردم از استیضاح کنندگان می‌شود .

دامادی متذکر شد استیضاح وزیر علوم در صدد تحت تأثیر قرار دادن بیداری سیاسی دانشگاه ها است.

نماینده مردم ساری ادامه داد: اگر استناد استیضاح کنندگان، انتصابات وزیر علوم است باید یادآور شوم که دستگاه نظارتی و امنیتی کشور با هوشمندی کامل امور را تحت کنترل دارند.

وی در پایان در پیش بینی از سرانجام طرح استیضاح گفت: با توجه به شرایط حاکم در مجلس قطعاً استیضاح وزیر رأی نخواهد آورد.