کد خبر: ۵۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۹

استانبول نامزد میزبانی المپیک 2024 می‌شود

رییس کمیته المپیک ترکیه اعلام کرده است که استانبول می‌خواهد دوباره برای میزبانی بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2024 نامزد شود که تصمیم نهایی برای نامزد شدن در ماه نوامبر یا دسامبر گرفته می‌شود.

به گزارش ایسنا، شهر استانبول تا به حال 5 بار برای میزبانی المپیک تابستانی نامزد شده است اما هر بار میزبانی به شهر دیگری رسیده است.

سپتامبر سال گذشته، پایتخت ترکیه در انتخابات میزبانی بازی‌های المپیک 2020 مغلوب توکیو شد، ژاپن در این مسابقه‌ها 60 رای و ترکیه 36 رای آورد. با این حال اردنر رییس کمیته المپیک ترکیه در صحبت‌های خود در آستانه بازی‌های المپیک نوجوانان اعلام کرد که شهر استانبول دوباره برای میزبانی بازی‌های المپیک تلاش خواهد کرد.

او در این باره گفت: ملت ترکیه برای میزبانی آماده است. در بعضی مناطق و شهرها بعضی از مردم شاید با این گونه برنامه‌ها موافق نباشند و تاثیرات منفی آن را بیشتر بدانند اما استانبول بیشترین میزان حمایت مردمی را برای میزبانی در سال 2020 داشت. تصمیم نهایی برای نامزد شدن استانبول برای میزبانی بازی‌های المپیک 2024 به رجب طیب اردوغان بستگی دارد.

اردنر در این باره گفت: ما با دولت و رییس جمهور جلسه خواهیم داشت و تصمیم‌گیری نهایی را می‌گیریم. اردنر در صحبت‌های خود به قانون پارلمانی اشاره کرد که در آن آمده است که استانبول همیشه برای میزبانی بازی‌های المپیک نامزد خواهد شد.

چند شهر دیگر اروپایی نیز قصد دارند نامزد میزبانی بازی‌های المپیک 2024 شوند از جمله پاریس، رم، برلین و هامبورگ.