کد خبر: ۵۰۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۰

محسن رضایی: حمایت ما از مقاومت اعتقادی و مبتنی بر منافع ملی است

دبیر مجع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی هم چون گذشته پشتیبان «مقاومت» است و ایران در عمل ثابت کرده دفاعی که از لبنان، سوریه، عراق و فلسطین می کند، دفاعی اعتقادی و مبتنی بر منطق حفظ منافع ملی است.

به گزارش ایسنا،، محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفت‌وگو با شبکه المنار لبنان، ضمن تبریک سالروز پیروزی حزب الله در جنگ 33 روزه با رژیم صهیونیستی به مردم لبنان و جریان مقاومت، اظهار کرد: یکی از محورهای اساسی امروز در منطقه مساله مقاومت، حزب الله، کشور و مردم لبنان است. این حادثه‌ای که سه سال پیش و از سوریه شروع شد تنها محدود به سوریه نبوده کما این که ما امروز می‌بینیم وارد عراق شده و اگر در سوریه موفق می‌شدند تا امروز لبنان را هم گرفته بودند، حتی روی تقسیم لبنان هم بحث‌هایی بوده و برخی از اطلاعات نیز افشا شده ولی برخی اطلاعات دیگر هنوز هست و قطعا اگر مردم لبنان در جریان قرار بگیرند متوجه می شوند که مساله سوریه آغاز یک توطئه بزرگ علیه منطقه بوده است.

او با بیان این که من مطمئن هستم که مقاومت در لبنان با تکیه به مردم و ارتش خوب لبنان با همه طوایف می‌تواند از خودش دفاع کند، افزود: در واقع این اولین حادثه‌ای نیست که در لبنان و منطقه اتفاق می‌افتد و الحمدالله برداشت من این است که شعور سیاسی و وحدت خوبی که در لبنان است می‌تواند مهم‌ترین سپر حوادث جاری باشد.

فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس با تاکید بر این که بدون شک انقلاب اسلامی ایران یک راه جدیدی را برای حفظ اسلام، استقلال و منافع مردم در منطقه خاورمیانه به روی مبارزان و ملت‌ها باز کرد، خاطرنشان کرد: این مسیر تا امروز موفق بوده است کما این که از 35 سال پیش تا امروز تلاش‌های بسیار زیادی در ایران و در منطقه صورت گرفت که انقلاب اسلامی را از پا در بیاورند اما به لطف خداوند موفق نشدند.

رضایی با بیان این که امروز جمهوری اسلامی هم‌چون گذشته پشتیبان «مقاومت» است و ایران در عمل ثابت کرده دفاعی که از لبنان، سوریه، عراق و فلسطین می‌کند، دفاعی اعتقادی و مبتنی بر منافع ملی است، گفت: ما مثل آمریکایی‌ها نیستیم که نان را به نرخ روز بخوریم. ما وقتی اعتقاد پیدا می‌کنیم که باید از ملت‌های تحت ستم منطقه دفاع کرد تا آخر پای این اعتقاد هستیم و به هیچ وجه و در هیچ شرائطی از اعتقادات‌مان کوتاه نمی‌آییم؛ اما آمریکایی‌ها این‌طور نیستند. آن‌ها اگر احساس کنند مثلا «النصره» تا دیروز با آ‌ن‌ها بوده اما امروز نه، حاضرند که بمب هم بفرستند بر سر آن‌ها، مگر داعشی‌ها با آن‌ها نبودند اما امروز در موصل برای اولین‌بار آمریکایی‌ها بعد از سه سال هواپیماهای‌شان علیه داعش هستند. یا قبلا با طالبان بودند اما در زمانی دیگر هواپیماهای‌شان طالبان را هم بمباران کردند. ما چنین چیزهایی را در سیاست بین‌الملل قبول نداریم و معتقدیم که اولا دفاع باید منطقی، انسان دوستانه، صحیح و عقلانی باشد، ضمن اینکه وقتی جمعیتی با هم مسیری را شروع می کنند به ویژه در مسیر حق، آزادی و عدالت، این مسیر باید ادامه پیدا کند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام هم‌چنین اظهار کرد: مقاومت اگر در منطقه خاورمیانه به عنوان یک راه آزادی‌بخش جا بیفتد، همان‌طور که امروز در فلسطین می بینیم غزه سر پای خودش ایستاده و این مکتب و تفکر از لبنان و غزه وارد جاهای دیگر شده و کل منطقه و جهان اسلام بر اساس نظریه مقاومت مسیر خودشان را ادامه دهند حتما این باعث ناراحتی آمریکا و اسراییل می شود. در نتیجه چون اسراییل نمی‌خواهد چنین تفکری گسترش یابد علیه آن برنامه ریزی می کند.

او ادامه داد: اسراییلی‌ها آمدند از یک ترفند سیاسی استفاده کردند و در جریان بیداری اسلامی بهترین فرصت را در این دیدند که سوریه را به هم بریزند و بعد هم با عنوان بهار عربی، مصر، لیبی، تونس و یمن انقلابی را درگیر ماجراهایی کردند که کاملا معلوم بود برنامه‌ریزی شده است و گرچه ظاهر و قیافه را به سبک بهار عربی درآوردند اما در پشت پرده سازمان‌های جاسوسی و صهیونیستی با هم‌دیگر مدلی را درست کردند تا زحمات و نتایج انقلاب‌های منطقه را به تاراج ببرند.

محسن رضایی افزود: در واقع نظام سلطه با اجرای این تاکتیک در سوریه حداقل در پی دو هدف بود، یکی اینکه سوریه و لبنان را گرفته و از مسیر خارج کنند دوم این که یک نوع حرکتی را در جهان اسلام با برنامه‌ریزی‌های سازمان‌های جاسوسی طراحی کنند و متاسفانه یک‌سری از کشورهای منطقه هم دچار غفلت شده و فریب خوردند. البته خود سازمان‌های اطلاعاتی برخی از کشورهای منطقه متاسفانه با سرویس‌های جاسوسی اسراییل، انگلیس خبیث و آمریکا در شروع کار با هم طراحی کردند ولی به نظر من سرشان کلاه رفت و فریب خوردند و متوجه نبودند که این حادثه به نفع اسراییل تمام می شود و اگر اسراییل بتواند توسط تکفیری‌ها سوریه و لبنان را از پا در بیاورد، بعدا قاعدتا به سراغ خود آن‌ها هم خواهد رفت؛چیزی که همین امروز با آن مواجه هستند.