کد خبر: ۵۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۰۳

تونی بلر: داعش شکست می‌خورد

به عقیده نخست‌وزیر سابق انگلیس شبه نظامیان داعش در رسیدن به هدفشان موفق نخواهند شد زیرا مردم خاورمیانه خواهان این گروه نیستند.
به عقیده نخست‌وزیر سابق انگلیس شبه نظامیان داعش در رسیدن به هدفشان موفق نخواهند شد زیرا مردم خاورمیانه خواهان این گروه نیستند.

به گزارش ایسنا، تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس در مصاحبه‌ای با پایگاه اینترنتی یاهو نیوز گفت: در نهایت می‌توان شبه نظامیان داعش را با زور عقب راند و آن‌ها را شکست داد.

بلر تاکید کرد: حملات هدفمند از جمله حملات از طریق هواپیماهای بدون سرنشین می‌تواند شبه نظامیان داعش را وادار به عقب نشینی کند؛ وضعیت در عراق ناامید کننده نیست اما اضطراری است.

تونی بلر عنوان کرد که باراک اوباما، رئیس جمهوری‌ آمریکا با حمایت از ارتش عراق کار درستی انجام می‌دهد.

وی همچنین ازهیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز تمجید کرد.

بلر همچنین تقاضا‌ها از وی برای عذرخواهی در قبال حمله 2003 به عراق رد کرد و درباره کسانی که او را به دلیل حمایت از طرح جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا که برای حمله به عراق یک جنایتکار جنگی می‌دانند، گفت: این افراد همه جا در تعقیب من هستند.

تونی بلر گفت: افراط گران داعش در رویای خود خواهان بازگشت زمان به صدر اسلام هستند اما چنین رویایی هرگز اتفاق نخواهد افتاد. آنچه که آن‌ها می‌توانند انجام دهند این است که کشورها را بی‌ثبات کند. اما من اعتقاد دارم که می‌توان آن‌ها را به زور وادار به عقب نشینی کرد.

تونی بلر همچنین در پاسخ به سوالی درباره تصمیم باراک اوباما به منظور افزایش کمک‌های تسلیحاتی و آموزشی به شورشیان به اصلاح میانه روی سوریه گفت که چنین کاری هنوز ارزش انجام دادن دارد.

وی افزود: یک دولت مرکب از شیعیان و سنی‌ها در عراق دولتی است که می‌تواند کشور را اداره کند و چنین دولتی باعث تغییر شکل جنگ خواهد شد.