کد خبر: ۵۰۶۳۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۱

طلایی: شهرداری اجازه حمل سلاح سرد نداده

روزنامه شرق در رابطه با واکنش شورای شهر به قتل کارگر توسط کارگران پیمانکار شهرداری با «طلایی» و «حکیمی‌پور» گفت‌وگو کرد.

طلایی: شهرداری اجازه حمل سلاح سرد نداده و نمی‌دهد

آیا کارگران شهرداری اجازه حمل پنجه‌بوکس دارند؟

خیر، کارگران شهرداری هم مانند سایر شهروندان هستند. اساسا حمل هرگونه سلاح سرد، ممنوع است. مشکلی که جامعه ما دچارش است این است که، ما قانون روشنی برای مقابله با سلاح سرد نداریم. باید این مشکل اساسی را از نظر قانونی حل کنیم و قانونگذار باید بحث استفاده از سلاح سرد را در جامعه ممنوع کند و قانونگذار باید ممنوع کند تا در نتیجه، هم پلیس و هم دستگاه قضایی بتوانند راحت‌تر برخورد کنند.

 ما با آقای جاوید، شهردار منطقه چهار حرف زده‌ایم گفتند که باید بررسی شود. آیا پیمانکار سلاح سرد را در اختیار کارگرانشان قرار داده است یا خیر؟ آیا شهرداری نباید به صورت جدی مداخله و پیمانکاران را منع از استفاده از سلاح سرد کند؟

هیچ‌کس نمی‌تواند خودسر مجوز صادر کند. برای کارکنان شهرداری هم هیچ‌کس چنین مجوزی نداده که آنها سلاح سرد حمل کنند و برای انجام بخشی از ماموریت‌ها، همچون سد معبر یا انجام تخریب و احکام ماده 100 یگان انتظامی وجود دارد و پشتیبانی می‌کند، بنابراین شهرداری هیچ مجوزی به عوامل پیمانکاران شهرداری نداده است و نمی‌دهد.

 حکیمی‌پور: فعالیت بدون مناقصه 70‌درصد پیمانکاران شهرداری

آیا کارگران پیمانکاران شهرداری مجوز حمل سلاح سرد دارند؟

خیر؛ نه‌تنها کارگران پیمانکاران شهرداری بلکه هیچ‌کس نباید با خود سلاح حمل کند. 

 آیا این موضوع که قتل توسط کارگران پیمانکار انجام شده و پیمانکار مسوولیتش را پذیرفته از شهرداری سلب مسوولیت می‌کند؟

خیر، باید پیمانکاران کنترل شوند و مخصوصا پیمانکارهایی که سال‌هاست با شهرداری پیوند خورده‌اند. در کارهای خدماتی باید مسایل پیمانکاران دقیق نظارت شود چراکه پیوندشان با مردم بیشتر است. تا آنجا که ما خبر داریم در سنوات گذشته بیش از 70‌درصد واگذاری‌ها به پیمانکاران بدون مناقصه بوده است و تشریفات مالی و معاملاتی رعایت نمی‌شده است. اکثرا خارج از تشریفات می‌داده‌اند. بیرون از تشریفات دادن این مسایل را هم دارد.