کد خبر: ۵۰۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۴

روحانی: دلم می خواست در کنار فرجی دانا باشم

ما در کنار حرکت‌های مهم اقتصادی در زمینه مسائل اجتماعی و به ویژه سلامت قدم‌های مهمی را در یک سال گذشته برداشته‌ایم، همه مردم ایران را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده‌ایم. تمام مردم در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی شاهد خواهند بود که شرایط امروز با سال گذشته بسیار متفاوت است. کسانیکه در بیمارستان بستری‌ می‌شوند تنها 7.5 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند که سال گذشته این میزان 37 درصد بود.
دکتر حسن روحانی در جمع مردم اردبیل در ورزشگاه تختی گفت: بسیار خوشحالم که در شروع دومین سال از دولت تدبیر و امید در محضر شما مردم شریف و غیور و وفادار به انقلاب اسلامی و رهبری اردبیل عزیز و مردم عزیز این سرزمین هستیم. من از آغاز شروع فعالیت انتخاباتی سه وعده را به مردم داده‌ام، نجات اقتصاد، احیای اخلاق، تعامل سازنده با جهان. در سال گذشته کشور ما با تورم بسیار شدید و سرسام‌آور بالای 40 درصد و در شرایط رکود عمیق کار دولت یازدهم آغاز شد. تورم در سال 92 به 34 درصد رسید و در آغاز امسال اعلام کردم که پایان سال 93 تورم ما به 25 درصد خواهد رسید، امروز در محضر مردم شریف اردبیل اعلام می‌کنم که پایان سال 93 تورم ما به زیر 20 درصد خواهد رسید.

به گزارش «تیک»، در ادامه مهمترین بخش های سخنان روحانی می آید:

امروز مردم نسبت به اقتصاد آینده خودشان کاملا می‌توانند امیدوار باشند، اگر رشد اقتصادی در سال 91 -6.8 درصد بود. در سال 93 رشد اقتصادی مثبت خواهد بود. مردم به خصوص فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در شرایط اقتصادی سختی هستند. امسال قدم‌های اولیه در این زمینه برداشته می‌شود.

ما در کنار حرکت‌های مهم اقتصادی در زمینه مسائل اجتماعی و به ویژه سلامت قدم‌های مهمی را در یک سال گذشته برداشته‌ایم، همه مردم ایران را تحت پوشش بیمه سلامت قرار داده‌ایم. تمام مردم در مراجعه به بیمارستان‌های دولتی شاهد خواهند بود که شرایط امروز با سال گذشته بسیار متفاوت است. کسانیکه در بیمارستان بستری‌ می‌شوند تنها 7.5 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند که سال گذشته این میزان 37 درصد بود.

اقتصاد ما کاملا متحول شده است. سازمان تحریم غیرقانونی علیه ملت ایران دچار ترک شده است و امروز ما شاهد هستیم که تا پایان آذرماه امسال 7 میلیارد دلار از پول ایران که تحت تحریم قدرت‌های بزرگ بوده است آزاد خواهیم کرد. در زمینه اتومبیل و پتروشیمی تحریم‌ها را برداشته‌ایم. در واردات و صادرات و مسائل بانکی شرایط تحریم با سال گذشته متفاوت است اما با این حال قدم‌های بیشتری باید برداریم.

در احیای اخلاق در کشورمان شاهد ادب و احترام بخش‌های مختلف مردم با یکدیگر هستیم. روزنامه‌های ما و رسانه‌های ما لحن‌شان متفاوت شده است. قوای سه گانه در کنار یکدیگر با تعامل بیشتر فعالیت می‌کنند. بزرگان جامعه امروز مورد احترام هستند. از عده محدودی که هنوز از اخلاق گذشته درس برنداشته‌اند خواهش می‌کنم آنها هم افراط را کنار بگذارند. ما همه بردار و ایرانی هستیم.

امروز شرایط منطقه، شرایطی بی‌ثبات و ناآرام است، شما می‌بینید امروز در عراق مردم مظلوم زیر تیغ جلادانی که به دروغ ادعای اسلام می‌کنند اما عامل رژیم صهیونسیتی هستند کشته می‌شوند. آنها مردم غزه و فلسطین را زیر بمب‌ها و موشک‌های خود قرار داده‌اند. ما امروز باید ملت واحده باشیم. همه باید دست به دست هم بدهیم و به دنیا بگوییم ایران با آرام و با ثبات است.

امروز دوست داشتم در شرایطی که وزیر دانشمند علوم ما در مجلس شورای اسلامی به عنوان استیضاح برخی از نمایندگان حضور پیدا کرده است من هم در کنار ایشان باشم و به زبان صریح از این دانشمند خدوم حمایت کنم. دولت البته به رای مجلس شورای اسلامی هر چه باشد احترام خواهد گذاشت، به نمایندگان اعلام می‌کنم در دنیای پر آشوب امروز هر چه وحدت و اتحاد سه قوه بیشتر باشد دشمنان ما ناراحت و دوستان ما در جهان خوشحال خواهند شد. امیدوارم نمایندگان مجلس شورای اسلامی در چهارچوب قانون اساسی و آیین نامه مجلس به وظایف خود عمل کنند. امید است در آستانه هفته دولت و بازگشایی دانشگاه‌ها با رای قاطع شاهد حضور وزیر علوم در صحنه دانشگاه‌های کشور باشیم.

ما با جهان تعامل خواهیم کرد. هر ملتی که با ملت ایران دوست و به حقوق آن احترام بگذارد ما هم دست دوستی به سوی او دراز می‌کنیم. اگر کسی بخواهد به حقوق ملت ایران و یا مسلمان‌های منطقه تعرض کند، مردم مسلمان ایران قاطعانه در برابر آنها ایستادگی خواهد کرد. با همسایگان روابط نزدیک داریم. ساختمان تحریم غلط و غیرقانونی دشمنان را به همت مردم و هدایت رهبر معظم انقلاب تخریب خواهیم کرد. ما با دیپلمات‌های برجسته و دیپلمات‌هایی که تجربه این کار را دارند در برابر قدرت‌های جهان می‌نشینیم و از حقوق مردم دفاع می‌کنیم. حق هسته‌ای را حفظ خواهیم کرد و رفاه را به زندگی مردم باز می‌گردانیم.
 
67 طرح در سال 93 و 9 طرح در سال 94 در این استان اجرایی می‌شود که تفصیل آن در شورای اداری تبیین می‌شود. بزرگترین طرحی که این دولت برای اردبیل ظرف سه یا چهار سال آینده دارد و عملیاتی خواهد کرد مسئله شبکه‌های آبیاری است. امسال حدود 17 هزار هکتار تحت پوشش قرار می‌گیرند. 83 هزار هکتار از اراضی این استان تحت پوشش شبکه‌های آبیاری قرار می‌گیرد. برای شبکه‌های آبیاری در مناطق مرزی هشت میلیارد دلار مدنظر قرار داده‌ایم.

دومین طرح بزرگ برای اردبیل به پایان رساندن سد و شبکه گیوی خواهد بود. این طرح در شش‌ماهه نخست سال هم برای آب شرب و هم برای آب زراعی به بهره‌برداری می‌رسد. بخش بخار نیروگاه سبلان امروز کلنگ‌زنی می‌شود و 480 مگاوات به برق اضافه می‌شود. این طرح هم با تأمین اعتبارات اجرایی می‌شود. راه آهن میانه اردبیل نیاز به بیش از 700 میلیارد تومان اعتبار و هزینه دارد و بخشی از آن ارزی خواهد بود. طول این خط 175 کیلومتر است. این طرح تا پنج سال آینده به اتمام می‌رسد.