کد خبر: ۵۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۵۳۳

نطق تند نوباوه: فرجی دانا گفته، اگر رانت نمایندگان را می دادم استیضاح نمی شدم

بیژن نوباوه وطن در نشست علنی امروز (چهارشنبه 29 مردادماه) مجلس شورای اسلامی، در موافقت با استیضاح رضا فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ارائه گزارشی از فیلم در ارتباط با تبلیغات رسانه های خارجی در خصوص بورسیه ها پرداخت.

به گزارش «تیک»، در متن فیلم به برخی از تشکل های به اصطلاح دانشجویی و سایرکسانی که با این مجموعه ها در ارتباط هستند که برای استفاده از مزایای بورسیه معرفی شدند اشاره کرده است.

اهداف احمدی نژاد و وزارت علوم از اعطای بورس های غیر قانونی به آشنایان،‌ نورچشمی ها و افراد نزدیک به خود،‌ ایجاد یک لشکر به اصطلاح تحصیلکرده در آینده است که حامی احمدی نژاد و گروه های همفکر آن باشند البته این بورسیه ها گاهی به فرزندان، آشنایان و اقوام نمایندگان مجلس، آقازاده ها و سایر شخصیت های سیاسی داده می شد تا امتیازگیری سیاسی شود مثلا وقتی که احمدی نژاد برای تصویب قوانینی در مجلس مشکل داشت چنین امتیازات و بورسیه هایی را به آشنایان و نزدیکان نمایندگان مجلس می داده تا یک قانونی در تأیید سیاست هایش تصویب شود.

در بخش دیگری از فیلم ارائه شده از سوی نوباوه در صحن گفته می شود: روز چهارشنبه اولین بخش گزارش ایرنا در خصوص بورسیه های غیر قانونی منتشر شد که با انتقاد نمایندگان امضا کننده استیضاح وزیر علوم مواجه شد، برخی رسانه ها نام نزدیکان دولت محمود احمدی نژاد و حتی نمایندگان مجلس را در این فهرست یافتند و رسانه های جناح مقابل نیز فرزندان مقام های دولت فعلی را در این فهرست پیدا کردند.

در اینجا ادامه فیلم به علت نقص فنی متوقف شده و نوباوه به موافقت با استیضاح خود ادامه داد و گفت: یکی از مهمترین مباحثی که در این موضوع مطرح است در واقع افشای جریان رسانه ای و در واقع هماهنگی های بسیار گسترده ستاد داخلی وزیر محترم علوم و همچنین جریانات رسانه ای خارج از کشور است.

وی ادامه داد: در واقع هماهنگی گسترده ای در این زمینه صورت گرفت که متأسفانه یک دروغ کثیف را با عنوان بورسیه ها به عنوان مطالبات اصلی نمایندگان مردم برای بررسی وضعیت فعلی وزارت علوم جایگزین بکند در واقع دو هدف عمده را در این نوع تبلیغات خارجی و داخلی که به شکل هماهنگ از سوی برخی از رسانه های داخلی عنوان می شد و همان موضوع در خارج از کشور نیز پرداخته می شد و به آن دامن زده می شد و باز به داخل کشور بر می گشت ردیابی کردیم و دو هدف مهم را در واکنش های رسانه های خارجی و داخلی در این باره پیدا کردیم.

نوباوه گفت:‌ اولین هدف این رسانه ها انحراف موضوع از مسیر اصلی استیضاح از نگرانی عمیق نمایندگان مردم از انحراف وزارت علوم از مسیر اصلی انقلاب و تربیت نیروی انسانی متعهد و مؤمن با موضوع بورسیه ها است که این یک مسئله بسیار مهمی است که به علت نقص فنی ادامه فیلم پخش نشد و در صورت ادامه پخش شما همه نشان های آن را می دیدید.

گفتنی است همزمان با ازسرگیری پخش فیلم مذکور لاریجانی رئیس مجلس گفت: چرا حرف های بی ربط چنین رسانه های مزخرفی را باید بشنویم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: باید مشخص شود که ما چرا نگران هستیم اینکه برخی در حال حاضر می‌گویند این حرف‌ها درست نیست،‌باید علت آن مشخص شود. ما می‌خواهیم بگوییم که در جریان یک هماهنگی تبلیغاتی واکاوی رسانه‌ای صورت گرفته است که یک هماهنگی میان داخل و خارج انجام شده است که مجلس بالاترین رکن یک نظام اسلامی را ناکارآمد نشان می‌دهد.

نوباوه تصریح کرد: مطالبات برحق مردم و نگرانی‌های برحق یک ملت و نمایندگان ملت را به‌عنوان مطالبات کاسب‌کارانه و رانت‌خواری نشان می‌دهند. خوب بود صدای وزیر را در جلسه‌ای که با دانشجویان داشتند پخش می‌کردند که در آن جلسه وزیر گفت اگر من رانت‌هایی را که نمایندگان می‌خواستند به آنها می‌دادند امروز دچار چنین مشکلی نمی‌شدم. ما می‌خواهیم بگوییم که رسانه‌های بیگانه از کجا این موارد را می‌دانند.

وی افزود: آقای وزیر؛ ما نگران وزارت علومی هستیم که باید بهترین نیروهای این نظام را تربیت کند، بسیاری از نیروهایی که در داخل این نظام و با پول این نظام تربیت می‌شوند آیا در داخل ایران می‌مانند؟ آیا آمار و ارقام دانشجویانی که به خارج از کشور سفر کرده‌اند را دارید؟

نوباوه ادامه داد: مطلبی را مجله نیوز ویک به آن اشاره کرده است که صددرصد خارجی است و در آن گفته می‌شود که مطالب جالب و تعجب‌برانگیز از دانشگاه‌های ایران وجود دارد و دانشگاه‌های ایران در کنار بهترین دانشگاه‌های خارجی قرار دارد و کار به جایی رسیده است که دانشجویان دانشگاه‌های صنعتی ایران در این دانشگاه‌ها تحصیلات عالی خود را ادامه داده اما برای کار و فعالیت به خارج از کشور سفر می‌کنند. آقای وزیر، بفرمایید که این مهاجرت دانشجویان براثر چه اتفاقی روی داده و چه جریانی در داخل این موارد را پیگیری می‌کند؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای وزیر شما صحبت کردید که رشد علمی در دانشگاه‌های ایران بسیار بالا است اما چه کسی این موضوع را تکذیب کرده است؟ آیا پیشرفت‌هایی را که در زمینه هوافضا و دیگر موضوعات هسته‌ای در کشور انجام شد، در زمان شما بوده است؟ دانشگاهی که ما نیاز داریم تهرانی‌مقدم‌ها را باید بسازد.