کد خبر: ۵۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۶

شهدا رفتند تا ایران مانند سوریه و عراق نباشد

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: اگر جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌های شهدا نبود، امروز ملت ما همچون سوریه و عراق تحت نفوذ آشوبگران قرار داشت.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام والمسلمین"عباس محمدحسنی"صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید تازه شناسایی شده "سعید علی‌مددی" اظهار داشت: هرکسی لیاقت شهادت را پیدا نمی‌کند و این شهید باید مراحلی از سیر و سلوک و عشق نسبت به پروردگار را طی کرده باشد تا بتواند به این درجه دست یابد.

وی ادامه داد: من امروز شناسایی شدن شهید سعید علی مددی را که سعید و مبارک متولد شد، سعید زندگی کرد و سعید و مبارک از دنیا رفت، به خانواده ایثارگر و ولایت‌مدارش تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه هر کسی قابلیت این را ندارد که خود را خرج دین خدا کند،افزود:آن مادری که شیر پاک به فرزندش می‌دهد،این استعداد و قابلیت را در او ایجاد می‌کند تا فرزندش همچون شهید علی‌مددی در راه خدا خرج شود.من امروز به روح بلند خانواده این شهید بزرگوار تبریک عرض می‌کنم که عشق به خدا، شهدا و ارزش‌های اسلامی در آن موج می‌زند.

وی یادآور شد: روز گذشته هنگامی‌ که مادر این شهید بزرگوار برای اولین بار جهت زیارت فرزند شهیدش وارد مجموعه شهید خضرایی شد، وقتی بر سر مزار فرزند شهیدش رسید، گفت: "تا این شهید هم‌جوار فرزندم شناسایی نشود نمی‌خواهم نام و نشانی بر روی مزار فرزندم حک شود"؛ و این یعنی یک مکتب ایثار و فداکاری.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش بیان کرد: من از زبان امیر مجاهد و ولایت‌مدار نیروی هوایی (امیر شاه‌صفی) و کارکنان نیروی هوایی به این خانواده تبریک و خوشامد عرض می‌کنم و این اطمینان را می‌دهم که همان‌طور که در چند سال گذشته میزبان خوبی برای این دو شهید عزیز بودیم، از این به بعد هم میزبانان شایسته‌ای برای آن‌ها باشیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه نیروی هوایی ارتش همواره در اوج قرار داشته است، گفت: از تک‌تک عزیزانی که امروز به خاطر تکریم شهدا در این مراسم حضور پیدا کردند قدردانی می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه عزت و سربلندی و امنیت امروز ما مرهون خون شهداست،افزود:اگر این عزیزان و جان‌فشانی‌ها و ایثارگری‌هایشان نبود،امروز ملت ما همچون سوریه و عراق تحت نفوذ آشوبگران قرار داشت. امروز شهدا به منافع ملی ما امنیت دادند و کشور ما را از خطر نامحرمان و نااهلان مصون داشتند؛ بنابراین ما حیات اجتماعی‌مان را مدیون آن‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با بیان اینکه شهید مقامی دارد که به‌ واسطه آن نظر به وجه‌الله می‌کند،تأکید کرد:شهید به چهره الهی نگاه می‌کند و بدین واسطه است که قلوب انسان‌ها را فتح کرده و به تسخیر خود درآورده‌اند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله‌ای که باعث می‌شود بین ما و پروردگار فاصله بیافتد، حجاب‌های ظلمانی است که به‌واسطه خودپسندی‌ها و منیت‌ها ایجاد شده است، افزود: شهید به‌واسطه تهذیب نفس به درجه‌ای رسیده است که بین او و خدا هیچ حجاب و مانعی وجود ندارد.