کد خبر: ۵۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۷

رئيس‌جمهور: تحريم‌ها باري بر دوش يک شخص نيست

ايسنا: رئيس‌جمهور گفت: تحريم‌ها مربوط به يک فرد يا يک دولت نيست که رئيس‌جمهور بگويد مي‌خواهم آن‌ها را بردارم يا خير. بلکه تحريم يک فشار ظالمانه غيرقانوني و غلط بر گردن تمام مردم ايران است.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني در مراسم ديدار با ايثارگران، نخبگان و برگزيدگان استان اردبيل با بيان اين‌که «امروز اولويت‌هاي همه مردم يکسان شده است»، اظهار کرد: افکار عمومي جامعه در حال نزديک شدن به يکديگر است و در همين ارتباط شاهديم هيچ کس نمي‌گويد مسأله هسته‌اي را رها کنيم و همه بر پيگيري جدي مذاکرات تأکيد دارند.

وي با بيان اين‌که «تحريم‌ها باري بر دوش يک شخص نيست بلکه بر دوش کل ملت ايران است»، افزود: در بخشي از حوزه‌ها تحريم‌ها برداشته شده است؛ از جمله در کشتيراني که به طور مثال تفاوت آن با قبل از برطرف شدن تحريم‌ها براي هر کانتينر حدود 700 دلار هزينه بيشتر بود که اين هزينه به مردم تحميل مي‌شد؛ چراکه دولت خزانه‌دار مردم است. البته مي‌دانيم که هنوز در تحريم هستيم و همه تحريم‌ها برطرف نشده است.

وي با بيان اين‌که «تمام مردم از دولت مي‌خواهند که در چارچوب قانون و با حفظ حقوق مردم تحريم‌هاي ظالمانه را بردارد و اين اولويت همه ماست»، گفت: ان‌شاألله دولت اين کار را انجام خواهد داد و در تمام مسير ملت حامي دولت بوده و هست و مقام معظم رهبري هم همواره دولت را در اين مسير تأييد کرده و خواهند کرد.