کد خبر: ۵۰۷۸۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۵۷

يديعوت آحارونوت نام رهبران حماس که اسرائيل در صدد ترور آنان است را منتشر کرد

تسنيم/ روزنامه يديعوت آحارونوت اسرائيل، فهرستي از نام اعضاي سرشناس جنبش حماس و گردانهاي القسام را منتشر کرده و نوشت: اسرائيل در صدد است چنانچه فرصتي فراهم شود، اين افراد راترور کند.

به نقل از پايگاه خبري پانوراما الشرق الاوسط، روزنامه اسرائيلي يديعوت آحارونوت شب گذشته فهرستي از نام اعضاي سرشناس جنبش حماس و نيز گردانهاي عزالدين قسام را منتشر کرده و نوشت: اسرائيل در صدد است در صورت فراهم شدن فرصت، اين افراد را ترور کند.

در اين فهرست نام محمد الضيف فرمانده القسام نيز ديده مي شود.

رهبران حماس از چشم اسرائيل پنهان مانده اند
اما اليور ليوي خبرنگار صفحه فلسطين اين روزنامه، گفت که اسرائيل از زمان آغاز حمله اخير به غزه موسوم به صخره سخت در تلاش بود با ترور شخصيت هاي سرشناس حماس، دستاورد راهبردي را براي خود به ثمر بنشاند اما تا کنون در تحقق اين هدف ناکام مانده است زيرا فرماندهان حماس تا عمق زيادي زير زمين پنهان شده اند تا طعمه اسرائيل نشوند.

ليوي يادآور شد که هدف اصلي اسرائيل در غزه اسماعيل هنيه است از همين رو در همان روزهاي نخست حمله به غزه، منزل او هدف جنگنده هاي اسرائيلي قرار گرفت.

به گفته وي اين در حالي است که هنيه در سال 2004 به همراه تعدادي از فرماندهان حماس از تلاش نيروهاي اسرائيلي براي ترور، جان سالم به در برد.

ليوي با اشاره به اينکه محمود الزهار فرمانده حماس، دو تن از فرزندان خود را در عمليات ترور که اسرائيل براي او طراحي و اجرا کرد، از دست داد، يادآور شد که اسرائيل بارها براي ترور الزهار تلاش کرد ومايل است او را در بين کشته شدگان ببيند.

به نوشته يديعوت احارانوت، مروان عيسي معاون فرمانده کل گردانهاي قسام که در پي مجروح شدن محمد ضيف فرمانده کنوني اين گردانها را برعهده دارد، از جمله افرادي است که نام او در فهرست مزبور آمده است.
تلاش اسرائيل در سال 2006 براي ترور او ناکام ماند و آرزو مي کند که شاهد نفس هاي پاياني او باشد.

اما رائد العطار از فرماندهان گردان هاي القسام در رفح از ديگر افرادي است که نام او جز افرادي است که اسرائيل در صدد ترور آنان است.

اسرائيل در جريان حمله به غزه تلاش کرد که العطار را به قتل برساند اما زماني که منزل او هدف بمباران قرار گرفت، جان سالم به در برد.

العطار در عمليات ربودن گلعاد شاليت در سال 2006 مشارکت داشت.

اسرائيل همچنين منزل محمد ابوشماله معروف به ابوخليل را که از فرماندهان تيپ جنوبي غزه و مسئول تونل ها در رفح است، هدف حمله قرار داد.

اما احمد غندور معروف به ابوانس و خالد المنصور فرمانده شاخه نظامي جنبش جهاد اسلامي در غزه نيز از جمله افرادي هستند که نام آنان درا ين فهرست ذکر شده و منزل آنان هدف حملات اسرائيل قرار گرفت.

آحارونوت در پايان گزارش خود با اشاره به نام ايمن نوفل او را فرمانده گردانهاي القسام در مرکز غزه معرفي کرده و نوشت: نوفل مسئول انفجار شش سال پيش در مرز مصر بود و مدتي نيز در زندانهاي مصر در بازداشت به سر برد اما در جريان حوادث و ناآرامي هايي که منجر به سرنگوني حسني مبارک شد، از زندان گريخت.

اين در حالي است که ساعتي پيش گردان‌هاي القسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي حماس از به شهادت رسيدن 3 تن از فرماندهان خود در حملات هوايي اسرائيل به منزل آنان در تل السلطان خبر داد.

اين 3 فرمانده برجسته حماس محمد ابوشماله، محمد برهوم و رائد العطار نام داشتند که در حملات هوايي رژيم صهيونيستي در شرق رفح به شهادت رسيدند.