کد خبر: ۵۰۷۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۶

کاهش دما در اکثر نقاط کشور

کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای اکثر نقاط کشور از جمله تهران تا اوایل هفته آینده روند نسبتاً کاهشی خواهد داشت، گفت: به سبب وزش شدید باد در سمنان، جنوب تهران غبارآلود می‌شود.

به گزارش فارس فریبا گودرزی درباره شرایط جوی کشور طی روزهای آینده اظهار داشت: پیش بینی می شود امروز در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، ارتفاعات آذربایجان شرقی و نیمه شمالی آذربایجان غربی به خصوص در ساعات بعداز ظهر شاهد رگبار باران و در برخی ساعات رعد و برق و وزش باد باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه طغیان رودخانه های فصلی و آب گرفتگی معابر عمومی و مسیل ها را در برخی از استان های مذکور، دور از انتظار ندانست.

وی ادامه داد: بارش ها به شکل پراکنده تر در اردبیل، فارس، هرمزگان و جنوب کرمان ادامه می یابد.

گودرزی همچنین بیان داشت: انتظار می رود فردا عمده بارش ها و رگبار و رعد و برق را در ارتفاعات لرستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری و فارس شاهد باشیم.

وی با اعلام اینکه بارش ها به شکل خفیف تر در ارتفاعات مرکزی البرز ادامه می یابد، افزود: طی روز شنبه هفته پیش رو در فارس، هرمزگان، آذربایجان غربی، گلستان و لرستان شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود.

گودرزی همچنین با اشاره به وزش شدید باد در کشور عراق، ابراز داشت: به سبب وزش باد در کشور عراق طی امروز و فردا انتظار می رود غرب و جنوب غرب کشور (ایلام و خوزستان) شاهد بروز پدیده گرد و غبار باشد.

وی همچنین از وزش باد نسبتاً شدید در شرق و جنوب سمنان خبر داد و گفت: بر این اساس طی 3 روز آینده به سبب وزش باد نسبتاً شدید در جنوب و شرق استان سمنان، انتظار می رود در قم، جنوب تهران و شرق اصفهان شاهد بروز پدیده گرد و غبار باشیم.

این کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام اینکه آسمان تهران طی امروز صاف تا کمی ابری پیش بینی می شود، بیان داشت: این در حالی است که در شهرهای جنوبی پایتخت پدیده گرد و غبار مشاهده می شود.

گودرزی بیشینه دمای هوای تهران را طی روز جاری 36 درجه سانتیگراد اعلام کرد و گفت: دمای هوای این کلان شهر طی روزهای جمعه و شنبه به 34 درجه سانتیگراد می رسد.

این کارشناس سازمان هواشناسی خاطرنشان کرد: دمای هوای اکثر نقاط کشور تا اوایل هفته آینده کاهش می یابد.