کد خبر: ۵۰۸۳۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۱۵

اختصاص بودجه ۵ هزار میلیاردی برای وام ازدواج

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به میزان وام ازدواج پرداختی به هر زوج متقاضی واجد الشرایط در کشور گفت: هر کدام از زوجین در کشور می‌تواند از ۳۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای یک بار استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمود گودرزی دقایقی پیش در جمع خبرنگاران در استانداری سمنان اظهار کرد: در کشور بیش از پنج هزار ریال اعتبار برای تسهیلات ازدواج جوانان اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه رقم اعتبار اولیه برای پرداخت وام ازدواج به جوانان تأمین شده است افزود: دولت، نیز دو هزار و 100 میلیارد ریال برای پرداخت وام ازدواج جوانان اختصاص داده است.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه زوج‌های جوان ایرانی واجد شرایط دریافت وام ازدوج ثبت نام مجدد کرده‌اند تصریح کرد: اما اولویت پرداخت وام ازدواج با افرادی است که پیش تر ثبت نام کرده بودند.

گودرزی با بیان اینکه رقمی نیز از سوی صندوق‌های خیریه سراسر کشور به پرداخت وام ازدواج جوانان اختصاص یافته است، رقم اختصاص یافته برای این مهم را سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

وی با تأکید بر اینکه پنج هزار میلیارد ریال برای پرداخت وام ازدواج به زوج‌های جوان کشور رقم زیادی نیست عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تا اعتبارات بیشتری برای پرداخت وام ازدواج اختصاص یابد.

50 پروژه بزرگ عمرانی حوزه ورزش تا پایان امسال افتتاح می‌شود

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه اتمام پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش از دغدغه‌های مهم وزارت ورزش و جوانان است تصریح کرد: تا پایان امسال، 50 پروژه بزرگ ورزشی در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

گودرزی با اشاره به میزان اعتبار احداث این پروژه‌ها گفت: برای این طرح‌ها بیش از یک هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است و در صورتی که منابع اعتباری دیگری در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار گیرد، تعداد این پروژه‌ها نیز افزایش می‌یابد.

البرز کمترین سرانه ورزشی کشور را دارد

وزیر ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه سرانه ورزشی در استان سمنان بسیار بالاتر از متوسط سرانه فضای ورزشی در کشور است گفت: متوسط سرانه فضای ورزشی در کشور حدود 70 سانتی متر مربع برای هر نفر است.

گودرزی تصریح کرد: این در حالی اسات که سرانه ورزشی در استان تهران و البرز به ترتیب با 33 و 30 سانتی متر مربع کمترین میزان در میان استان‌های کشور است.

سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی را درباره مسکن جوانان دنبال می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سیاست‌های این وزارت برای مسکن جوانان گفت: رایزنی‌های مختلفی با مسئولان وزارت راه و شهرسازی در این زمینه صورت گرفته است تا مشکل مسکن جوانان رفع شود.

گودرزی عنوان کرد: اما ورود دولت به موضوع مسکن، مشکلاتی را برای مسکن کشور ایجاد می‌کند و دولت نیز ترجیح می‌دهد که به صورت خاص، به این موضوعات ورود نکند.

وی با اشاره به سیاست‌های وزارت ورزش و جوانان برای موضوع مسکن جوانان بیان کرد: ما در وزارت ورزش و جوانان، سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی را درباره مسکن جوانان دنبال می‌کنیم.